کد خبر: ۱۱۱۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 28 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه درس استقامت، مقاومت، آزادگی و شهادت و غیره را خروجی یادواره‌هاست، در کنار مردم بودن و ارائه خدمت و ادامه سیره امام حسین (ع) از جمله خصوصیات حسینی بودن دانست.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در یادواره ۱۰۶ شهید منطقه ولوپی سوادکوه که در روستای دراسله برگزار شد، اظهار کرد: در جریان عاشورا مردم سه دسته بودند؛

درس استقامت، مقاومت، آزادگی و شهادت خروجی یادواره‌هاست / ارائه خدمت به مردم خصیصه حسینی بودن
درس استقامت، مقاومت، آزادگی و شهادت خروجی یادواره‌هاست / ارائه خدمت به مردم خصیصه حسینی بودن  

دسته‌ای اندک همراه امام حسین (ع)، گروهی در مقابل ایشان و در جبهه باطل بودند، دسته بعدی تماشاچیان بودند.

وی افزود: تکلیف کسانی که در جبهه باطل و گروهی که در جبهه حق بودند روشن است، اما دسته ای که تماشاچی و بی تفاوت بودند شریک جرم هستند، چرا که امام فرمودند کسی که صدای مظلومیت ما را بشنود و کمک نکند در گروه باطل قرار دارد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه امروز باید ببینیم در کدام صف و جبهه قرار داریم، عنوان کرد: از آن روز برای امروز باید استفاده کنیم در قفس تاریخ نباید بمانیم، جای خودمان را با لفظ و شعار نمی‌توانیم تعیین کنیم، باید در عمل ببینیم کجا ایستاده‌ایم، صحنه‌هایی همچون صحنه کربلا زیاد اتفاق می‌افتد، اغتشاشات پارسال، ۹۸، ۹۶، ۸۸ و دفاع مقدس، دفاع از حرم، ۱۷شهریور و غیره کربلا بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: ابلاغ فراخوان در فضای مجازی برای آمدن در صحنه آتش‌زنان و روسری سوزاندن، شهید کردن بسیجیان و غیره کاری از اقلیت مردم کشور خودمان بود که در صف مقابل امام حسین (ع) قرار داشتند اما اکثریت مردم در جبهه امام حسین (ع) بوده و هستند.

این مسئول درس استقامت، مقاومت،آزادگی و شهادت و غیره را خروجی یادواره‌ها دانست و تصریح کرد: اقامه نماز اول وقت همچون اقامه نماز توسط امام حسین (ع) در ظهر روز عاشورا اقدامی است که توسط کسانی که در صف امام حسین (ع) قرار دارند انجام می‌شود.

وی گفت: امروز نیز عده‌ای بی‌تفاوت بوده و تماشاچی هستند، به‌جای کمک به آمران معروف جبهه مقابل را کمک می‌کنند، یکی از نشانه‌های اینکه در کنار امام حسین (ع) هستیم یا نیستیم این است که آیا به درد این مردم خوردیم یا نخوردیم، شعارها پس از رسیدن به مسئولیت عملی نمی‌شود‌‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین خاطرنشان کرد: ملت بزرگوار ما امروز هم ثابت کردند که از یاران امام حسین (ع) هستند، همچنان باید پای علم انقلاب و شهدا بایستیم‌.

آیت الله محمدی لائینی در پایان سخنرانی خواستار تهیه خودروی کمپرسی ایسوزوی زباله‌بر برای منطقه ولوپی شد و وعده مساعد آن را از معاون عمرانی استانداری مازندران دریافت کرد و گفت: امیدواریم مشکلات آب و جاده این منطقه پیگیری شود. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار