وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به تمام واحدهای صنعتی که بتوانند از برق تحویل‌شده بهره‌وری و تولید بیشتری داشته باشند، مشوق‌هایی ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ 10 August 2023

به گزارش تابناک سمنان، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از ظهر امروز در آیین آغاز پروژه بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان اظهار کرد: با تمام وجود تلاش می‌شود تا نیروگاهی به این عظمت در سمنان ساخته شود.

وی افزود: سازه تنومند و قدرتمندی، چون نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان با رنج‌ها و خون‌دل‌های بسیاری ساخته شده است و تلاش شد تا جریان صنعتی و برق کشور را پایدار سازد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تولید برق پایدار یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در وزارتخانه‌های مختلف کشور ازجمله وزارت صمت پیگیری می‌شود.

علی‌آبادی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان را نماد عمران و آبادانی دانست و گفت: در دوران تحریم‌های ظالمانه که رنج‌های بسیاری به صنعتگران و تولیدکنندگان ایرانی وارد شد، تجهیزات این نیروگاه داخل کشور ساخته شد.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشور‌های پیشرفته و صنعتی دنیا در شرایطی که ایران اسلامی در دوران سخت تحریم‌ها قرار داشت از توان متخصصان داخلی در تولید تجهیزات و کالا‌های ایرانی استفاده کرده‌اند و امروز این نیروگاه منبع تأمین پایدار برق صنعتی برای صنایع کشور محسوب می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با بهره‌برداری از بخش‌های سیکل ترکیبی این نیروگاه سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب در هر واحد صرفه‌جویی در مصرف سوخت انجام می‌شود که برای کشور بسیار اهمیت دارد و در عین حال ثروت عظیمی ایجاد می‌کند.

علی‌آبادی بیان کرد: شبکه عظیمی که در حوزه برق‌رسانی وجود دارد و در دنیا بی‌نظیر است، باید به‌خوبی به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت عظیمی در حوزه تولید برق در کشور وجود دارد، گفت: نیاز کشور کمتر از ظرفیت‌های موجود است؛ اما ناترازی در مصرف برق سبب می‌شود تا در ساعاتی از شبانه‌روز مشکلاتی در زمینه تأمین برق وجود داشته باشد؛ به تمام واحد‌های صنعتی که بتوانند از برق تحویل‌شده بهره‌وری و تولید بیشتری را کسب کنند، مشوق‌هایی ارائه خواهد شد که در آینده جزئیات بیشتر آن اعلام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد تعادل در مصرف برق در ساعات مختلف شبانه‌روز بسیار مهم است و نباید اجازه دهیم سرمایه‌گذاری عظیم انجام شده در حوزه تولید انرژی معطل بماند؛ گاهی اوقات تولید و مصرف انرژی در ساعات مختلف با هم تراز نیست و باید از همه ساعات شبانه‌روز برای ایجاد ثروت در حوزه برق استفاده کرد.

علی‌آبادی عنوان کرد: بسیاری از صنایع می‌توانند در ساعات آف پیک مصرف برق فعالیت‌های خود را ادامه دهند و در ساعاتی که مصرف برق در کشور کاهش می‌یابد، مشکلی برای تأمین برق صنایع وجود ندارد و باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از تعطیلات و ساعات غیرپیک می‌توانیم برق مازادی که وجود دارد را در حوزه صنعت هدایت و از آن استفاده کنیم.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان ، مصرف برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار