وی بیان داشت: توسط ۱۵ مرکز تعاون روستایی استان طی دو سال اخیر ۲۳ هزار و ۲۰۴ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ 27 August 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، سید حسن رضوی، مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهارداشت: مدیریت تعاون روستایی استان با ۵ تعاون روستایی در شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، قاین و نهبندان و ۶ نمایندگی در سرایان، بشرویه، درمیان، خوسف، سربیشه و زیرکوه به وظیفه هدایت، نظارت و حمایت خود عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: تعاون روستایی استان متشکل از ۵۷ شرکت تعاونی روستایی، ۱۶ شرکت تعاونی زنان، ۸۶ شرکت تعاونی کشاورزی، ۳۵ تعاونی تولید و هفت شرکت سهامی زراعی است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی ادامه داد: ۹ اتحادیه استانی و هفت اتحادیه شهرستانی و ۱۲ تشکل اتاق اصناف زیر نظر تعاون روستایی استان فعالیت دارند.

رضوی گفت: بیش از ۱۹۷ هزار نفر در این تشکل‌ها عضو هستند.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی موجبات توسعه و تقویت تعامل در روستا‌ها و توسعه بازاریابی و بازرگانی در گسترده استان به ارائه خدمات می‌پردازد بیان داشت: خرید تولیدات مازاد روستاییان به صورت تضمینی و توافقی از دیگر اقدامات تشکل‌های تعاون روستایی است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اهم برنامه‌های تعاون روستایی استان طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم افزود: طی این مدت در مجموع ۲۵۷ هزار و ۳۸۲ تن نهاده کشاورزی در استان توزیع شد که نسبت به مدت مشابه در دولت قبل ۸۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

رضوی میزان تسهیلات پرداختی به تشکل‌ها را در دو سال اخیر ۹۳/۱ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه دو سال قبل از دولت سیزدهم افزایش ۲۱۲ درصدی دارد.

وی بیان داشت: در موضوع خرید تضمینی گندم توسط ۱۵ مرکز تعاون روستایی در دو سال اخیر ۲۳ هزار و ۲۰۴ تن گندم خریداری شد که نسبت به دولت قبل افزایش ۱۰۵ درصدی داشته است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میزان خرید توافقی محصولات کشاورزی در استان طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم ۳۲۵ هزار و ۹۳۵ تن بود ادامه داد: همچنین در زمینه توزیع آرد روستایی و عشایری ۴۵ هزار و ۴۸۱ تن آرد توسط شبکه تعاون روستایی استان در این مدت توزیع شد.

رضوی با اشاره به اینکه توسط مراکز تعاون روستایی استان طی دو سال گذشته ۳۸ هزار و ۲۲ تن شیر جمع آوری شد که نسبت به دو ساله دولت قبل افزایش ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد گفت: همچنین در این مدت ۳۰۸ مورد تعاونی حسابرسی شده که نسبت به دو سال قبل ۴۹ درصد رشدنشان می‌دهد.

مدیر تعاون روستایی از بهره برداری ۲۱ پروژه در حوزه تعاون روستایی استان طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان عملیاتی شد.

رضوی ادامه داد: از این تعداد پروژه ۴ مورد مربوط به پروژه‌های هفته دولت جاری ست که بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی شدن آن هزینه شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال شرکت‌های تعاونی برای دریافت حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند که ۵۰ درصد آن‌ها موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار