کد خبر: ۱۱۲۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴ 27 August 2023

لزوم افزایش ساخت مسکن مددجوییلزوم افزایش ساخت مسکن مددجویی

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان از ماسال، اسدالله عباسی عصر امروز(یکشنبه، 5شهریور) در آیین افتتاح همزمان 112 واحد مسکن مددجویی که در منزل مددجویی در روستای ملک جهان شاندرمن برگزار شد اظهار کرد: انتظار می رود با توجه به مشکل مسکن محرومین تعداد ساخت مسکن های مددجویی افزایش یابد.
وی با بیان اینکه یارانه های مددجویان در این دولت افزایش یافته است افزود: در این دولت بر اساس آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری این قشر ضعیف جامعه هیچ وقت فراموش نخواهد شد.
استاندار گیلان با اشاره به ساده زیستی شهیدان رجایی و باهنر گفت: خدمتگزاران باید با الگو قرار دادن این دو شهید بزرگوار علاوه بر ساده زیستی به مردم توجه ویژه داشته باشند.
عباسی با بیان اینکه گام موثری در مسیر توسعه و رفع محرومیت ها برداشته شده است تصریح کرد: مسئولان باید با تعاون و همکاری در راستای رفع محرومیت ها گام موثری بردارند.
وی با اشاره به 2 برنامه راهبردی مسکن و اشتغال در دولت آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: در بخش اقتصاد آسیب های زیادی دیدیم اما با این توجه در این دولت کارهای خوبی صورت گرفته است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه در راستای افتتاح راه آهن رشت به کاسپین و آزادراه حضور رئیس جمهور را در گیلان خواهیم داشت اظهار کرد: در صددیم استان گیلان را به جایگاه شایسته اش برسانیم و این میسر نمی شود جز با همدلی و وحدت مسئولان.
عباسی با بیان اینکه ماسال و شاندرمن دارای طبیعت بکر است که باید بستر سرمایه گذاری را در این دو بخش ایجاد کنیم افزود: شهر ماسال باید زیبایی خودش را حفظ کند و ساختمان ها باید همگون باشد و باید در بخش شهرسازی تجدید نظر کرد.
وی با بیان اینکه زندگی روستایی باید پابرجا باشد و بافتش به هم نریزد گفت: نمیتوان گفت در روستا زندگی می کنیم اما نه کاشت سبزی و نه دامداری وجود داشته باشد.
استاندار گیلان با بیان اینکه در اعتبارات امسال ماسال ویژه دیده می شود تا شاخص های توسعه در این شهرستان اجرایی شود تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی شهرستان ها همچون ماسال دیر به شهرستان تبدیل شدند از نظر ساختاری نتوانسته اند رشد خوبی کنند.
عباسی با بیان اینکه در سال 1401 بر اساس ثبت سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحقق 118 درصدی داشته ایم که امسال هم در صددیم این کار محقق شود خاطرنشان کرد: در زمینه رفع موانع، 316 عرصه سرمایه گذاری شناسایی و 220 مجوز بی نام صادر کردیم که هر کسی می خواهد سرمایه گذاری کند.
وی با بیان اینکه از نظر نرخ بیکاری 6.1 درصد هستیم که این نرخ در سطح کشور 8.1 درصد است اظهار کرد: این نشان می دهد که تلاشمان این است تا در استان گیلان نرخ اشتغال افزایش و نرخ بیکاری کاهش یابد.
استاندار گیلان با بیان اینکه مدیر کل برق باید بافت های فرسوده برق را بیش تر مورد توجه قرار دهد تا ما بیشتر این قسمت را مورد حمایت قرار دهیم افزود: در زمینه مسکن هم اعم از مسکن مددجویی، بهزیستی و ملی باید توجه ویژه صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار