مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت : تنها ۳۰ درصد فاضلاب انسانی شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود و مابقی بصورت خام وارد رودخانه قره‌سو می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 30 August 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان احد جلیلیان مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت : تنها ۳۰ درصد از فاضلاب انسانی شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود و مابقی بصورت خام به رودخانه قره‌سو واریز می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه آب و فاضلاب در دنیا یک فرصت است، افزود: متاسفانه این مشکل زیست محیطی سالهاست در استان ما به یک تهدید تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ رودخانه‌ها از آلودگی وظیفه سازمان محیط‌زیست است گفت: وظیفه اصلی بر عهده شرکت آب و فاضلاب است که این ۷۰ درصد ورودی بایستی تصفیه شود و به مصرف صنایع برسد چرا که آب‌های زیرزمینی پاسخگوی نیاز صنایع بزرگ نیست.

جلیلیان گفت: معتقدم قره‌سو امروز معضل اصلی و اولویت اول شهر کرمانشاه بوده و باید دغدغه مدیران باشد بنابراین می‌طلبد دستگاه‌های ذی‌ربط اعتبارات ویژه‌ای برای امر اختصاص دهند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از صدور اخطار برای شهرداری و آب و فاضلاب برای تعیین تکلیف رودخانه قره سو خبر داد و خاطرنشان کرد: این موضوع در جلسه پیشگیری از وقوع جرم نیز مطرح شد و قول‌هایی برای تعیین تکلیف رودخانه و خصوصا ساماندهی وضعیت فاضلاب داده شده است.

وی با بیان اینکه طبق وعده‌های قبلی آب و فاضلاب وعده داده در سال جاری تصفیه خانه فاضلاب را به بهره برداری برساند.

جلیلیان با بیان اینکه فاضلاب‌های شهری و پساب‌های صنعتی ۲ عامل اصلی آلودگی آب رودخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی است، گفت: راهکار دیگر شرکت آب و فاضلاب این بود که فاضلاب خام را به جای ورود به رودخانه از طریق پمپاژ به مناطق دیگری برده و تخلیه کند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار