مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:
یزد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از نامگذاری ششم شهریور در تقویم رسمی کشور به نام روز منطق و بزرگداشت علامه ملاعبدالله بهابادی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴ 30 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، احسان عابدی شامگاه دوشنبه در مراسم ششم شهریور، روز منطق و بزرگداشت علامه ملاعبدالله بهابادی با بیان اینکه عالمان، الگوی یک دین و یک مکتب هستند و وظیفه هدایت مسلمانان را برعهده داشته اند، اظهار داشت: یکی از این چهره‌های پر فروغ علم، مرحوم علامه ملاعبدالله بهابادی است که در ابعاد گوناگون علمی همچنین با خودسازی نفس، چراغ راه پویندگان علم و معرفت قرار گرفت.

وی بیان کرد: علامه ملاعبدالله بهابادی دارای شخصیت علمی قوی و از نظر مدیریتی یک شخصیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کم‌نظیر بود که منشأ خدمات و برکات فراوانی در حوزه‌های علمیه اصفهان، شیراز و نجف اشرف شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان اینکه برای شناساندن شخصیت علمی و فقهی این عالم وارسته و ربانی باید از ظرفیت‌هایی نظیر تولیدات هنری ساخت فیلم و انیمیشن استفاده کرد، گفت: امیدواریم با ساخت تولیدات هنری نظیر انیمیشن و تله فیلم و ظرفیت‌های فرهنگی، مردم در ایران و جهان اسلام بتوانند با ابعاد مختلف شخصیت علمی و دینی و سیاسی این عالم بزرگ تشیع آشنا شوند .

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد، یکی از اهداف نامگذاری روزی به نام منطق را جاری و ساری ساختن عقلانیت و خردمندی در عرصه های گوناگون از جمله عرصه‌ سیاسی دانست و عنوان کرد: این نامگذاری هوشمندانه می‌تواند مبنای جهش‌های علمی قرار گیرد بر این اساس این روز، روز بزرگی برای ایجاد حاکمیت گفتمان منطقی و منطق استدلالی است و بزرگداشت این روز باعث ارتقا فرهنگ وحدت، گفت‌وگو و تعامل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه مرحوم ملاعبدالله حاشیه معروف خود بر «تهذیب المنطق» را در روز ۲۷ ذی القعده ۹۶۷ قمری در نجف اشرف به پایان رساند، گفت: مدرسان و علمای معاصر و متأخر تفتازانی، از تهذیب المنطق بسیار استقبال کرده‌اند و این کتاب در حوزه‌ها و مدارس سنتی از رایج‌ترین متون درسی بوده ولی به تدریج حاشیه بر متن غلبه کرد.

مراسم بزرگداشت ششم شهریور روز منطق وبزرگداشت علمه ملا عبدالله بهابادی با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل تبلیغات اسلامی، فرماندار بهاباد، امام جمعه، رئیس حوزه علمیه بهاباد و جمعی از مسئولان در سالن فرمانداری بهاباد برگزار شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار