طرح مدارس همدل با همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش استان در مدارس کرمانشاه در حال اجراست.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷ 02 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: در چهار دهه گذشته کمیته امداد به عنوان همکار سازمان آموزش و پرورش در جهت جلوگیری از ترک تحصیل و ارتقای سطح تحصیلی و علمی دانش آموزان عمل کرده است.


جمشیدی با اشاره به اینکه کمیته امداد در کنار خدمات درمانی و معیشتی، حمایت در بخش فرهنگی به ویژه در حوزه دانش‌آموزان و دانشجویان را سرلوحه کار خود قرار داده است گفت: در استان کرمانشاه ۱۹ هزار و ۳۰۵ دانش‌آموز در مقاطع و دوره‌های مختلف مشمول خدمات فرهنگی و آموزشی کمیته امداد هستند.


وی افزود: ۸۴۷ نفر از این دانش آموزان در مدارس هیئت امنایی، تیزهوشان، غیرانتفاعی و نمونه دولتی تحصیل می‌کنند و شهریه آن‌ها رایگان یا مشمول تخفیف می‌شود و استان کرمانشاه سال گذشته از این نظر جزو سه استان برتر کشور شد.


معاون فرهنگی کمیته امداد گفت: طی توافق نامه‌ای با قلمچی ۷۲۸ نفر از دانش‌اموزان تحت پوشش بورسیه آنلاین و حضوری این مؤسسه شدند.


جمشیدی از اعزام ۳۰۸ نفر از دانش‌آموزان نخبه به اردوی زیارتی خبرداد و افزود: ۳۵۱۹ نفر در کانون‌های فرهنگی دائم و موقت مشغول دریافت آموزش و گذران اوقات فراغت بودند.


وی با بیان اینکه از ساال گذشته تاکنون با کمک خیران ۲۴۲۱ دستگاه تبلت، گوشی و لپتاپ تحویل دانش‌آموزان نیازمند شد عنوان کرد: سال گذشته ۱۴۱ نفر از دانش‌آموزان مددجو در کنکور پذیرفته شدند که بیشترین آن‌ها در دانشگاه دولتی و ۲۳ نفر در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند.


جمشیدی از شناسایی ۸۰۲ دانش‌آموز مستعد در زمینه‌های مختلف خبرداد و گفت: در سال گذشته ۱۱۳ مورد ترک تحصیل شناسایی شد که با حمایت مالی و معنوی ۵۵ نفر از آن‌ها به تحصیل بازگشتند.


وی از کمک ۵.۵ میلیارد تومانی کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای این قشر از مددجویان خبرداد و افزود: ۸۴۷ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش در مدارس همدل ثبت نام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار