معاون هماهنگی امور عمرانی استان یزد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استان یزد با اشاره به اتمام فاز اول پروژه انتقال آب از دریا به یزد تا پایان سال جاری، از بهره‌برداری از 60 پروژه گردشگری با سرمایه‌‎گذاری 1000 میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ 04 September 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدجواد ابوالحسینی در دیدار استاندار و معاونین و مدیران استانداری با امام جمعه یزد، با اشاره به ویژگی‌های شاخص عمرانی استان یزد اظهار کرد: بافت تاریخی و جهانی شدن یزد، معدن و صنعت و چهار راه مواصلاتی و ریلی بودن از ویژگی‌های مهم استان یزد است.

وی افزود: حوزه‌های آب، حمل و نقل، انرژی و مسکن از اولویت‌های استان یزد است که در حوزه آب مهمترین موضوع کمبود آب در استان و مهمترین پروژه مرتبط به این حوزه انتقال آب از دریای عمان به یزد، افزایش حجم ذخیره آب و بازسازی شبکه توزیع است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان یزد با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری هزار و 675 لیتر بر ثانیه کسری مصرف در حوزه آب را شاهد بودیم، گفت: مدیریت‌های انجام شده در حوزه خط پدافند و مدیریت مصرف باعث شد تا در مجمع شرکت آب منطقه‌ای استان در تهران، پایدارترین شبکه آبی کشور به یزد اختصاص یافت.

وی افزود: تا پایان سال جاری فاز اول پروژه انتقال آب از دریا به استان یزد انجام خواهد شد.
ابوالحسینی از افزایش 200 درصدی میزان تاب‌آوری استان یزد در زمینه انتقال آب خبر داد و گفت: میزان تاب‌آوری استان از 4 ساعت به 16 ساعت افزایش یافت که این موضوع هم از بُعد اجتماعی و هم از بُعد امنیتی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه حمل و نقل جاده‌ای در چهار راه مواصلاتی قرار گرفته است، گفت: پروژه‌های بسیار بزرگی در زمینه حمل و نقل استان یزد در حال انجام است که تنها یکی از این پروژه‌ها ظرفیت باربری استان را تا 20 میلیون تن معادل ظرفیت فعلی باربری استان یزد، افزایش خواهد داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان یزد با اشاره به سهمیه استان یزد از پروژه مسکن عنوان کرد: سهمیه استان از این پروژه 54 هزار واحد بود که 137 هزار نفر ثبت‌نام کردند و این آمار بیان‌کننده این است که استان یزد باید بیش از آمار پروژه در زمینه مسکن گام بردارد و در این زمینه اراضی مورد نیاز نیز تامین شده است.

ابوالحسینی ادامه داد: در بحث جوانی جمعیت استان یزد تمام تلاش خود را به کار برد تا مسئله مسکن در این حوزه رفع شود.

وی با اشاره به مسئله انرژی در استان گفت: در حوزه تولید انرژی استان یزد 2 هزار و 800 مگاوات تولید داشته و مصرف استان در سال جاری از تولید استان پیشی گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان یزد از بهره‌برداری از 60 پروژه گردشگری با سرمایه‎گذاری هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: 365 پروژه با ظرفیت اشتغالزایی 8 هزار و 700 نفر در حال ساخت است و تخت‌های اقامتی استان به بیش از 130 هزار تخت نیز افزایش یافت.

وی با اشاره به حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: بیش از 3 هزار میلیارد تومان جذب مشارکت خیری، احداث 70 زمین چمن و 11 سالن ورزشی در حوزه ورزش، ساخت 316 کلاس درس نیز از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش استان است.

ابوالحسینی ادامه داد: اجرای 8 بیمارستان نیمه تمام برای افزایش 700 تخت بیمارستانی از اولویت حوزه بهداشت و درمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار