مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از جذب ۵۹۷ معلم جدید در مدارس استان سمنان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با جذب این تعداد معلم، بخشی از کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش سمنان رفع شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ 14 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، سیدجمال وزیری‌محبوب، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان صبح امروز در نشست ستاد پروژه مهر استان سمنان اظهار کرد: ۴۷ درصد از دانش‌آموزان متوسطه دوم استان سمنان در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند و این میزان از میانگین دانش‌آموزان مشغول به تحصیل کشور در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش بیشتر است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۳۳ هزار و ۸۵۸ نفر دانش‌آموز از مقطع پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم در استان سمنان تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: این تعداد دانش‌آموز در یک هزار و ۱۹۸ مدرسه و پیش‌دبستانی استان سمنان مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۲۰۰ فرهنگی در مدارس سراسر این استان کار آموزش به دانش‌آموزان را بر عهده دارند، از جذب ۵۹۷ معلم جدید در مدارس استان سمنان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با جذب این تعداد معلم بخشی از کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش سمنان رفع شود.

وزیری‌محبوب خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذشده در مهر امسال، کلاس درس خالی از معلم در استان سمنان نخواهیم داشت و استفاده از معلمان حق‌التدریس شاغل و بازنشسته راه‌حل کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری است.

وی با اشاره به اینکه ضریب پوشش تحصیلی در مدارس استان سمنان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: این آمار در مقطع ابتدایی در دوره اول و دوم ۹۹.۸ درصد است؛ ضمن اینکه ضریب پوشش تحصیلی در متوسطه دوره اول ۹۶.۶۷ و در متوسطه دوره دوم ۹۱.۵ درصد است که آمار مطلوبی محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه برای پروژه مهر امسال ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به نهاد تعلیم و تربیت این استان با اولویت مدارس دولتی عادی اختصاص یافته است، از نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در همه مدارس استان سمنان خبر داد.

وزیری‌محبوب عنوان کرد: سال تحصیلی جدید با شعار «مهر مهدوی، معلم تمدن‌ساز، مدرسه صالح» و با رویکرد تقویت و ارتقای کیفیت آمورشی و تربیتی مدارس دولتی عادی آغاز می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار