مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: به لحاظ تعداد کتابخانه در دنیا جزو ۲۰ کشور و در آسیا جزو پنج کشور اول هستیم.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ 28 September 2023

به گزارشتابناک چهارمحال و بختیاری، مهدی رمضانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هفت‌هزار و ۳۰۰ کتابخانه بدون در نظر گرفتن کتابخانه‌های مساجد، مدارس و کانون‌های پرورشی فکری وجود دارد.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه به لحاظ تعداد کتابخانه در منطقه رتبه اول را داریم، گفت: در دنیا جزو ۲۰ کشور و در آسیا جزو پنج کشور اول هستیم.

رمضانی گفت: در تعریف جدید کتابخانه امکان ارائه خدمات آموزشی، بخش دیداری و شنیداری برای ناشنوایان و نابینایان، گالری، اتاق علم کودک و نوجوان وجود دارد و همه کتابخانه‌ها مجهز به بخش کودک و نوجوان هستند.

وی با اشاره به اینکه در مورد سرانه مطالعه نمی‌توان آمار دقیقی داد، گفت: روزانه بیش از ۲۰۰‌هزار امانت در کتابخانه‌های سراسر کشور ثبت می‌شود که ۶۰درصد مخاطبان کودکان و نوجوانان هستند.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های اظهار کرد: به اعتقاد بنده اگر بخواهیم هر مشکلی اعم از اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و... حل شود باید به سراغ کتاب برویم و این جایگاه حفظ خواهد شد.

رمضانی با اشاره به احداث کتابخانه مرکزی استان گفت: ۱۱ شهر استان کتابخانه ندارند و دسترسی عادلانه به کتابخانه یکی از موارد محرومیت زدایی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: برای اتصال مدارس به کتابخانه‌ها اعلام آمادگی می‌کنیم و در این رابطه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر آموزش و پرورش مکاتباتی انجام داده‌اند که امیدواریم تا قبل از هفته کتاب اجرایی شود.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های کشور در پایان با بیان اینکه در برخی کتابخانه‌ها محافل قرآنی برپا می‌شود گفت: بیش از ۵۰۰ محفل شعر و ادب در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار