سامانه اورژانس ۱۱۵ ویژه ناشنوایان در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ 01 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، سامانه پاسخگویی اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به ناشنوایان صبح امروز به همت اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه با همکاری سازمان بهزیستی استان سمنان راه‌اندازی شد.

کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حاشیه برگزاری این آئین، استفاده فراگیر و عادلانه از امکانات درمانی به‌خصوص اورژانس ۱۱۵ را حق همه شهروندان دانست و بیان کرد: از آنجایی که نقطه آغاز امدادرسانی اورژانس، تماس مردم با سامانه ۱۱۵ است و طی آن، اطلاعات تماس و محل حادثه توسط کارکنان اورژانس ثبت می‌شود، ناشنوایان در خصوص نحوه ارتباط با پاسخگویان اورژانس دچار مشکل بودند.

وی ادامه داد: در همین راستا، اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با همکاری اداره کل بهزیستی استان اقدام به راه‌اندازی سامانه پیامکی کرد که ناشنوایان از طریق آن، درخواست خود را به‌طور مستقیم به اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ دانشگاه ارسال می‌کنند و بلافاصله امدادرسانی به آنان صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: با ایجاد این سامانه، ناشنوایان زیرپوشش بهزیستی استان سمنان می‌توانند در صورت نیاز به آمبولانس با ارسال پیامک به سامانه ۵۰۰۰۴۰۲۳۱۱۵ درخواست خود را به اورژانس اعلام کنند.

قدس بیان کرد: با توجه به ثبت مشخصات و آدرس افراد ناشنوا در این سامانه، اورژانس ۱۱۵ پاسخگویان واحد ارتباطات و کنترل عملیات اورژانس با دریافت پیامک بلافاصله برای اعزام آمبولانس به محل ثبت‌شده در سامانه در کمترین زمان اقدام خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل بهزیستی شماره تلفن افراد ناشنوای استان سمنان تهیه و در سامانه اورژانس بارگذاری شده است تا در صورت لزوم به‌صورت پیامکی ارتباط برقرار شود.

در آئین راه‌اندازی سامانه پاسخگویی اورژانس به ناشنوایان، مدیرکل بهزیستی استان سمنان، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه حضور داشتند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار