ائمه جمعه استان زنجان با بیان اینکه تاریخ فلسطین را باید به قبل از عملیات طوفان‌الاقصی و بعد از آن تقسیم کرد که نقطه عطف در تاریخ انتفاضه فلسطین است، تاکید کردند: پس از طوفان الاقصی نه رژیم صهیونیستی رژیم سابق است و نه جبهه مقاومت، جبهه سابق، بلکه رژیم صهیونیستی زمین گیر شد، اما در مقابل جبهه مقاومت بانشاط و روی پای خود ایستاده است.
کد خبر: ۱۱۳۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰ 13 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، ائمه جمعه استان زنجان با بیان اینکه تاریخ فلسطین را باید به قبل از عملیات طوفان‌الاقصی و بعد از آن تقسیم کرد که نقطه عطف در تاریخ انتفاضه فلسطین است، تاکید کردند: پس از طوفان الاقصی نه رژیم صهیونیستی رژیم سابق است و نه جبهه مقاومت، جبهه سابق، بلکه رژیم صهیونیستی زمین گیر شد، اما در مقابل جبهه مقاومت بانشاط و روی پای خود ایستاده است.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، با پرداختن به حقوق اختصاصی زوجین و با بیان اینکه دین اسلام مرد را قِوام و سرپرست و زن را گل و ریحان می‌داند و این نه جسارت به زن است و نه جسارت به مرد، بلکه درست توجه به طبیعت آنهاست، اظهار کرد: تامین هزینه‌های زندگی و نفقه زن نخستین حق زن در زندگی مشترک است.



درمانگاه سلطانیه پزشک متخصص دائمی ندارد!
امام جمعه سلطانیه با اشاره به وضعیت ادارات و نیروی اداری سلطانیه و با بیان اینکه سلطانیه حدود ۶۰ سال است که شهر شده و اکنون نیز ۱۰ سال است که شهرستان شده، اما ادارات و نیروی اداری آن کامل نیست، افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این شهرستان بصورت نمایندگی اداره می‌شود، اداره صنعت، معدن و تجارت با یک نفر مدیریت می‌شود و ادارات فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران با این همه شهید و خانواده شهید و رزمنده و ایثارگر بصورت نمایندگی اداره می‌شوند و نمایندگی اوقاف و امور خیریه هم حدود دو سال است تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه تنها درمانگاه شهرستان هم پزشک متخصص دائمی حتی در آزمایشگاه ندارد، گفت: ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ یعنی یک سال و پنج ماه قبل جلسه‌ای با حضور معاون امور اداری و استخدامی کشور برای بررسی و حل مشکلات اداری سلطانیه برگزار شد، اما تاکنون هیچ ثمره‌ای نداشته و مدیران استانی و نماینده مجلس شورای اسلامی باید نتیجه این جلسه را پیگیری کنند.

حسینی‌نسب با تحلیل عملیات طوفان الاقصی و با طرح این سوال که چرا این عملیات آغاز شد، به تبیین دلایل این عملیات پرداخت و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در کنار افزایش جنایات، همه حد و مرز‌ها را حتی حرمت مسجدالاقصی قبله نخست مسلمین و سومین حرم اسلامی را شکست و بار‌ها نمازگزاران را ضرب و شتم کرد و با سگ وارد مسجدالاقصی شد و قرآن‌ها را پاره کرد و ده‌ها اسیر زن و مرد فلسطینی در زندان‌ها جان باختند، افزود: طوفان الاقصی پاسخ به ۷۵ سال جنایت رژیم صهیونیستی است.

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه تاریخ فلسطین را باید به قبل از عملیات طوفان‌الاقصی و بعد از آن تقسیم کرد که نقطه عطف در تاریخ انتفاضه فلسطین است و با بیان اینکه تهاجمی نه دفاعی بودن، گسترده و نه محدود بودن و ترکیبی بودن یعنی غافلگیرانه، سریع، زمین و هوا و روانی و اطلاعاتی از ویژگی‌های عملیات طوفان الاقصی است، گفت: پس از طوفان الاقصی نه رژیم صهیونیستی رژیم سابق است و نه جبهه مقاومت، جبهه سابق! بلکه رژیم صهیونیستی زمین گیر شد، اما در مقابل جبهه مقاومت بانشاط و روی پای خود ایستاده است.

وی با اشاره به هفته پیوند اولیاء و مربیان گفت: خانواده و مدرسه، باید برای رشد و شکوفایی فرزندان و پرورش جوانان مؤمن، انقلابی و ثمربخش دست در دست همدیگر دهند و شکوفایی دانش‌آموزان در مدرسه، به داشتن معلم مؤمن و هدایتگر و در خانه به والدین مؤمن و دغدغه‌مند بستگی دارد که باید از یک روش تربیتی استفاده کنند.

حسینی‌نسب با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی پنجمین شهید محراب که سال ۶۱ توسط منافقین در محراب نماز جمعه به شهادت رسید، گفت: دشمنان یک زمان ائمه جمعه را ترور می‌کردند و یک زمان نماز جمعه را، همانطور که عده‌ای، مردم را از حضور در نماز جمعه منع می‌کنند در حالی که این کار مصداق صَدُّواْ عَن سَبِیلِ‌ٱللَّهِ و مخالفت با دستور صریح خداست که مومنان را به حضور در نماز جمعه دعوت می‌کند.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی در ارتش و با بیان اینکه وجود عقیدتی سیاسی‌ها در نیرو‌های مسلح، موجب تربیت نیرو‌های نظامی مکتبی و انقلابی شد، افزود: گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و ارتقای ایمان و تحکیم اعتقادات از برکات عقیدتی سیاسی در نیرو‌های مسلح از جمله ارتش است.

قطع برق و آب غزه جنایت است

همچنین حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک به خانواده‌ها برای برگزاری مراسم‌های عروسی، از عدم رعایت شئونات دینی از جمله برگزاری مراسم‌های مختلط گلایه کرد.

امام جمعه آب‌بر به وقایع سرزمین‌های اشغالی و اقدامات رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: در کنار همه وقایع، قطع آب، برق و سوخت به روی مردم فلسطین اقدامی جنایتکارانه است که با حمایت حامیان این رژیم انجام شده است.

وی شکست نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در مقابل مبارزان فلسطینی غیرقابل ترمیم دانست و افزود: این شکست نصیب حامیان رژیم صهیونیستی از جمله امریکا هم شده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار