مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه از وجود ۲۲۰ مدرسه پیش ساخته در کرمانشاه خبر داد و گفت : ظرف سه سال آینده مدارس کانکسی در کرمانشاه جمع آوری می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲ 24 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مرزبان نظری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه بخش زیادی از مدارس بر اثر زلزله در شهرستان سرپل ذهاب دچار آسیب دیدگی شدند با پیگیری‌های انجام شده در سال ۹۸ این مدارس به طور کامل ساماندهی شدند.

وی با تاکید بر بازسازی ۷۸ مدرسه در شهرستان سرپل ذهاب، افزود: با وجود اینکه تعدادی زیادی از مدارس در شهرستان‌های زلزله‌زده نیز بدون آسیب جدی و تخریب همراه بودند، اما در اجرای طرح بازسازی مدارس با استفاده از ظرفیت ایجاد شده این مدارس ساماندهی شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه هم اکنون علاوه بر ۷۸ مدرسه تخریب شده در زلزله بیش از ۳۹۰ مدرسه ساخته شده است.

نظری خاطرنشان کرد: در شهرستان سرپل ذهاب مجموعاً ۳۲ مدرسه آسیب پذیر وجود داشته که باید تخریب می‌شدند که با پیگیری‌های بسیار ۲ برابر این تعداد یعنی ۶۴ مدرسه ساخته شد که اغلب جایگزین مدارس سنگی و یا بافت فرسوده در روستا‌ها شده‌اند.

وی به راه اندازی کلاس‌های پیش ساخته برای روستا‌های کم جمعیت در زمینه دانش آموزی تاکید و عنوان کرد: مدارس پیش ساخته مدارس کانکسی هستند که با کانکس‌های معمولی متفاوت بوده چرا که در این مدارس پیش ساخته با اجرای فندانسیون چهار طرف اسکلت کشی شده و دیوار‌های آن با لایه‌های پلی اورتان پوشیده شده و از رادیاتور برقی برای گرمای آن استفاده می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ادامه داد: برخلاف ادعا‌های گفته شده در جهت کیفیت پایین مدارس کانکسی از سوی برخی مسئولین در حال حاضر این مدارس پیش ساخته تنها برای روستا‌هایی که به لحاظ جمعیت دانش آموزی پایین هستند راه اندازی شده چرا که ساخت مدارس سنگین برای جمعیتی کمتر از ۱۰ نفر به صرفه نیست.

نظری به وجود ۲۲۰ مدرسه کانکسی در استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: از این تعداد ۱۴۵ مورد بیش از ۱۰ نفر جمعیت داشته که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرف سه سال جمع آوری خواهند شد و هم اکنون ۸۰ مورد از این تعداد در فاز اجرایی هستند و ۲۵ مورد معارض و مشکلاتی دارند.

وی به وجود ۱۲ مدرسه کانکسی بیش از ۱۰ نفر در شهرستان سرپل ذهاب اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر در کنار این ۱۲ کانکس‌ها مدارس در حال ساخت و ساز هستند که پس از اتمام ساختمان کانکس‌ها جمع آوری خواهند شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار