مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان:
تابناک هرمزگان- حجت الاسلام مسعودی، از نداشتن امام جماعت به عنوان آفت مهم مساجد در هرمزگان نام برد و خواستار باز گذاشتن درب مساجد در طول روز شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 22 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// حجت الاسلام سید عباس مسعودی در دیدار اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با تاکید بر بازگذاشتن درب مساجد در طول روز، اظهار کرد: فعالیت مسجد نباید محدود به امور عبادی باشد و بلکه درب مساجد از صبح تا شب به روی مردم باز بماند.
وی، محدود کردن فعالیت مساجد به وقت نماز را ظلم به مسجد دانست و افزود: مسجد باید به همه نیازهای جامعه از قبیل امور عبادی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره پاسخگو باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از نداشتن امام جماعت به عنوان آفت و آسیب جدی مساجد در هرمزگان نام برد و بیان کرد: مسجد بدون امام جماعت همانند بیمارستانی است که دکتر نداشته باشد.
وی با اشاره به کارکرد آموزشی مسجد، بر راه اندازی مدارس و مهدهای کودک در کنار یا در دل مساجد تاکید کرد و گفت: راه اندازی یک کلاس آموزشی در مسجد هم می تواند در کادرسازی و تربیت نیرو برای آینده انقلاب و نظام موثر باشد.
حجت الاسلام مسعودی با استناد به حدیثی نبوی، افزود: مساجد باید پایگاه هایی کاملا اجتماعی باشند و از این رو باید در زمینه آموزش عمومی و ارتقا سطح آگاهی و دانش عموم جامعه در زمینه های مختلف ازجمله حقوقی، مهارت های زندگی، فنی و حرفه ای، کمک درسی و غیره برنامه داشته باشند.
وی اظهار کرد: برگزاری دوره های متنوع و مورد نیاز روز جامعه ویژه اقشار مختلف باعث جذب حداکثری و پویایی و آبادانی معنوی مساجد خواهد شد.
اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن ارائه طرح مسجد طراز انقلاب اسلامی(تحول در مدیریت مساجد)، خواستار همراهی و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه در اجرای این طرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار