دستگاه «کنترل سلامت و حفاظت از موتورهای القایی» به همت یک شرکت فناور در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ 30 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، علی قادری‌چاشمی، رئیس هیأت مدیره شرکت فناور ایمن ارتفاع سمنان گفت: موتور‌های القایی اصلی‌ترین نیروی محرکه صنعت هستند و حفاظت از آن‌ها یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های صاحبان صنایع به شمار می‌رود که «دستگاه کنترل سلامت و حفاظت از موتور‌های القایی»، این چالش را حل کرده و علاوه بر حفاظت هوشمند و رصد دقیق سیستم، هزینه‌های تعمیرات و نگهداری را به حداقل ممکن می‌رساند و موجب بهره‌وری حداکثری خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمونه اولیه دستگاه ساخته و آماده ارائه به بازار است، افزود: کاربرد اصلی دستگاه در صنعت برق و محافظت از موتور‌های الکتریکی و کمپرسور‌ها است.

رئیس هیأت مدیره شرکت فناور ایمن ارتفاع سمنان گفت: از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به هوشمند بودن آن اشاره کرد؛ به‌طوری‌که با هوش مصنوعی، رفتار موتور و شبکه برق را تحت نظر دارد و با تجزیه و تحلیل، برنامه متناسب با شرایط را اجرا می‌کند.

قادری‌چاشمی گفت: قابلیت کنترل و مانیتورینگ از راه دور و مدیریت شبکه‌ای کل تجهیزات الکتریکی یک کارخانه از دیگر ویژگی‌های دستگاه ساخته شده است.

تجاری‌سازی اختراعات؛ در دستور کار

حمیدرضا محمدیان‌سمنانی، معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز گفت: شرکت ایمن ارتفاع سمنان به مسؤولیت علی قادری‌چاشمی از سال ۱۳۹۸ در پارک علم و فناوری دانشگاه استقرار یافت.

وی تصریح کرد: در زمینه تهویه مطبوع و تبرید فعالیت می‌کند و پیش از این نیز موفق به ثبت ۲ اختراع در زمینه کاری خود و تجاری‌سازی آن‌ها شده است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در خصوص اهمیت ثبت اختراع گفت: ثبت اختراع موجب ایجاد حمایت از مخترع و اختراع می‌شود و مخترع حق انحصاری نسبت به ساخت، صادرات، واردات، فروش و استفاده از فرآورده را به دست می‌آورد؛ از همین رو، به همه فناوران و نوآوران توصیه می‌شود برای ثبت اختراع ایده‌های خود اقدام کنند و از حقوق مالکیت فکری مربوط به ثبت اختراع بهره‌مند شوند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار