استاندار فارس از برگزاری نهمین اجلاس مشترک اقتصادی ایران و قطر در شیراز در آذرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 04 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدهادی ایمانیه ظهر امروز، ۱۳ آبان در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز که به‌میزبانی اتاق بازرگانی استان فارس برگزار شد، گفت: برای نخستین بار اجلاس مشترک سرمایه‌گذاری ایران و قطر در شیراز برگزار خواهد شد.

وی افزود: به دلیل اینکه بسیاری از ایرانی‌های مقیم قطر اهل استان فارس هستند، لذا در سفر هیئت دولت به این استان از وزیر نیرو درخواست کردیم تا به نیابت از وزارت نیرو، میزبان اجلاس مشترک ایران و قطر در آذرماه جاری باشیم که این مسئله نیز با موافقت مواجه شد.

استاندار فارس با بیان اینکه دولت در کنار اتاق بازرگانی فارس،‌ اجلاس مذکور را برگزار خواهد کرد، گفت: قریب ۱۲۰ نفر از تجار یا مسئولان اقتصادی قطر در این اجلاس شرکت خواهند کرد که برای آینده اقتصادی استان اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی با یادآوری اینکه این نهمین اجلاس مشترک ایران و قطر است، گفت: تاکنون ۶ بار این اجلاس در تهران، یک مرتبه در دوحه، یک مرتبه در مشهد، یک مرتبه در اصفهان برگزار شده است و این مرتبه نیز شیراز میزبان اجلاس مذکور خواهد بود.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اهتمام ویژه‌ای برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران در استان فارس داریم، گفت: در همین راستا روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته جلسات حضوری با سرمایه‌گذاران برگزار می‌کنیم تا مشکلات آنان را شنیده و در جهت رفع آنان گام برداریم.

استاندار فارس، مهم‌ترین درخواست سرمایه‌گذاران را بحث تسهیلات و وام‌های بانکی عنوان کرد و افزود: اگر مسئله‌ای با منابع طبیعی، آب، گاز، برق، راهداری و گردشگری باشد، سعی کردیم مشکلات سرمایه‌گذاران را برطرف کنیم اما ماجرای تسهیلات بانکی دست ما نیست و دست بانک‌هاست و این‌ها هم محدودیت‌های خود را دارند.

وی در عین حال این نکته را یادآور شد که باید راه‌های دیگری به جز وام‌های بانکی برای سرمایه‌گذاران پیدا کنیم زیرا اکتفا کردن به بانک‌ها نتیجه کامل و دلخواه نخواهد داد.

ایمانیه در ادامه با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان فارس گفت: در این سفر مبلغ ۵۵۰ هزار میلیارد تومان توافق‌نامه امضا کردیم که از بین این تفاهم‌نامه‌ها قریب ۵۰ تفاهم‌نامه با امارات منعقد شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار