استاندار فارس گفت: نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر آذرماه امسال به میزبانی استان فارس در شیراز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ 06 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر محمد هادی ایمانیه، افزود: با توجه به اینکه اغلب ایرانیان مقیم کشور قطر اهل استان فارس هستند از وزیر نیرو درخواست کردیم که فارس به نیابت از وزارت نیرو این اجلاس را برگزار کند.
وی ادامه داد: به منظور برگزاری هرچه بهتر این اجلاس ما در استانداری فارس در کنار بخش خصوصی و اتاق بازرگانی فارس خواهیم بود و به برگزاری هرچه بهتر آن کمک خواهیم کرد.
او اظهار کرد: در این اجلاس ۱۲۰ نفر از تجار، بازرگانان و مسئولان اقتصادی کشور قطر حضور خواهند داشت و این اجلاس می‌تواند برای آینده اقتصادی استان گام خوبی باشد.
استاندار فارس گفت: از هشت دوره گذشته این اجلاس ۶ دوره در شهر‌های تهران و دوحه قطر، یک دوره در اصفهان و یک دوره در مشهد برگزار شده است.
ایمانیه، با اشاره دیدار رو در رو و چهره به چهره با سرمایه گذاران گفت: مهمترین درخواست سرمایه گذارن در این دیدار‌ها دریافت تسهیلات بانکی است.
او افزود: اگر سرمایه گذاران مسائل و مشکلاتی را با ادارات و مجموعه‌های دولتی همچون منابع طبیعی، برق، آب، راه و گردشگری داشته باشند اکثر آن‌ها را سعی کرده ایم برطرف کنیم، اما پرداخت تسهیلات بانکی در اختیار ما نیست و بانک‌ها هم محدودیت‌های خاص خود را دارند.
وی، از اتاق بازرگانی فارس خواست که راه‌های دیگری به جز پرداخت تسهیلات برای حمایت و کمک مالی به سرمایه گذاران را شناسایی کند.
ایمانیه گفت: علاوه بر بازار سرمایه و بورس، از طریق موسسه‌های تامین مالی که در دنیا نیز مرسوم است می‌توان از سرمایه گذاران حمایت مالی کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار