آئین تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر آذربایجان‌غربی در سال 1401 در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی استان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲ 04 November 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آئین تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر‌ آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۱ در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی استان برگزار گردید.

در این مراسم حسین سپهری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی هدف جشنواره شهید رجایی را ترویج فرهنگ خدمات رسانی به مردم و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی بیان نمود و اظهار داشت: شهید رجایی نماد خدمت رسانی به مردم است و این مراسم در واقع فرصتی است برای تقدیر از زحمات خدمتگذاران به مردم است.

وی تصریح کرد: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان تلاش شده دقت لازم لحاظ شود و ارزیابی دقیق، منصفانه، به حق و بدون سوء نیت و به درستی انجام گیرد، به طوری که نتایج این ارزیابی ها در جامعه ملموس و منطبق بر واقعیت باشد.

سپهری افزود: در این راستا برخی دستگاه‌ها و نهادها که در فرایند ارزیابی شرکت ندارند ولی عملکرد مثبتی برای خدمات رسانی به مردم داشتند در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: ارزیابی انجام شده در قالب شاخص‌های عمومی و اختصاصی، شامل ۱۶ شاخص عمومی که مشترک بین همه دستگاهاست و ۵۸۴ شاخص اختصاصی که متناسب با ماموریت‌های ذاتی و شرح وظایف دستگاه‌ها در سطح ۵۲ دستگاه استانی انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی ادامه‌داد: ۵۲ دستگاه در قالب ۶ گروه، شامل گروه زیربنایی و زیرساخت (۱۱ دستگاه) _ عمومی و قضایی و امنیتی (۷ دستگاه) _ تولیدی و خدماتی (۷ دستگاه) _ فرهنگی علمی و آموزشی (۱۰ دستگاه) - سلامت و رفاه اجتماعی (۱۳ دستگاه) _ اقتصادی و مالی (۴ دستگاه) گروه بندی شده‌اند.

وی حلقه مفقوده در این ارزیابی‌ها را موضوع بهره وری بیان نمود و تاکید کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در این دوره جشنواره شهید رجایی، بهره وری به عنوان یک شاخص عمومی در نظر گرفته شده است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به دنبال آن است که در سال آینده این شاخص با وزن بیشتری در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها اعمال شود.

حسین سپهری با بیان اینکه در نتایج ارزیابی و رتبه‌های کسب شده هیچ دستگاهی با رتبه عالی نداشتیم، گفت: بر اساس اعلام سطح بندی توسط سازمان اداری و استخدامی از بین ۵۲ دستگاه ارزیابی شده استان، ۱۳ دستگاه رتبه ضعیف، ۱۶ دستگاه رتبه متوسط و 23 دستگاه رتبه خوب کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه فرآیند ارزیابی دستگاه‌های اجرایی بر اساس دستوالعمل اجرایی شامل کاستی هایی نیز هست، تصریح کرد: در راستای اصلاح فرایندها سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیش قدم شده و یک الگوی پیشنهادی برای اصلاح و بازنگری الگوی فعلی را تدوین نموده و به سازمان امور استخدامی پیشنهاد داده است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به ۱۶ رتبه ارتقاء رتبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ارزیابی عملکرد سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها که بالاترین رشد را نسبت به سال ۱۴۰۰ بین سازمانهای استانی کسب نموده و در سطح عالی قرار گرفته است، از همکاران سازمان تقدیر نمود.

در پایان جلسه از دستگاه‌های اجرایی برتر استان در زمینه خدمت‌رسانی به مردم در سال ۱۴۰۱ به شرح ذیل با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره قدردانی شد.

گروه تولیدی و خدماتی: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان

گروه سلامت و رفاه اجتماعی: اداره کل دامپزشکی

گروه عمومی، امنیتی و قضائی: اداره کل ثبت احوال

گروه فرهنگی، علمی و آموزشی: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

همچنین از برخی دستگاه های قضایی، نظارتی، امنیتی و فرماندهان نظامی و انتظامی و دستگاه‌های خدمت رسان استان که در بهبود و تحقق سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و در خدمات رسانی بهینه به مردم در بخش های مختلف منشاء اثر مثبت بودند تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار