معاون خدمات شهری شهرداری یزد:
معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: با توافق شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان، ۱۰۰ هکتار از فضای سبز یزد با آب تصفیه خانه فاضلاب سیراب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ 08 November 2023
 
 
 
 
 
 به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حمید رضا رحیمدل با اشاره به اینکه بر اساس این توافق نامه از مهرماه امسال، روزانه ۵۰ لیتر از پساب تصفیه خانه فاضلاب یزد به آبیاری فضای سبز شهر یزد، اختصاص یافته است، اظهار کرد: این میزان پساب برای تامین آب مورد نیاز اکو پارک و نوار سبز حاشیه کنار گذر استفاده می‌شود.
 
وی وسعت فضای سبز شهر یزد را ۹۰۰ هکتار عنوان و تاکید کرد: هم اکنون یک نهم فضای سبز این شهر، با بهره گیری از پساب تصفیه خانه فاضلاب آبیاری می‌شود.
 
معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان اینکه کمبود آب در استان کویری یزد، توسعه فضای سبز این شهر را تحت الشعاع قرار می‌دهد و آب مصرفی فضای سبز شهرهم از طریق چاه‌های متعدد تامین می‌شود، گفت: شهرداری به منظور حفظ آب‌های زیرزمینی به ازای ورود پساب فاضلاب به چرخه آبیاری فضای سبز تعدادی از انشعابات اب شرب فضای سبز را حذف می‌کند که این امر کمک شایانی به کاهش مصرف آب در بخش فضای سبز می‌کند.
 
رحیمدل همچنین افزود: بی شک پساب تصفیه خانه یزد ظرفیت بسیار بزرگی است که می‌توان با بهره گیری از بخش کوچکی از آن به توسعه فضای سبز شهری کمک شایانی کرد.​​​​​​​
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار