در بخش تعاون بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل امور عشایر استان ایلام تفاهم نامه همکاری به امضاء رسید.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 12 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام در این نشست با بیان اینکه در بخش تعاون بدلیل فراگیری و تنوع خدمت، می‌توانیم با تعامل و همکاری با ادارات و سازمان‌ها به اهداف سازمانی خود جامه عمل بپوشانیم، گفت: برای برقراری تعاملات اداری و کمک به تمامی جوامع هدف در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی، باید از ظرفیت‌های خوب بخش تعاون استفاده کنیم.

نورالدین الیاسی به نقش تأثیرگذار عشایر در تولید ناخالصی ملی و توسعه اقتصادی منطقه اشاره کرد و افزود: قشر عشایر استان به سبب جمعیت قابل قبولی که دارند، می‌توانند در روحیه تعاونگری نقش بسزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه عشایر بدلیل اینکه در تعاملات و رفتارهای اجتماعی عملاً با هم مشارکت دارند، فی‌النفسه تعاونگر هستند، خاطرنشان ساخت: امروزه عشایر غیور ما می‌توانند در زمینه اقتصاد، تولید، توزیع و مصرف نقش اساسی داشته باشند و این مهم تنها با تعاون امکان پذیر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به اینکه اگر امروز ما تعاونی‌های مختلفی از جمله تعاونی توزیع، تعاونی مصرف، تعاونی فرهنگیان و… داریم، حتماً می‌توانیم یک تعاونی عشایر هم داشته باشیم، اظهار داشت: تفاهم نامه‌ای که بین این دو اداره کل به امضاء رسیده است، می‌تواند به یک الگو در کشور تبدیل شود.

محمدجواد خانزادی مدیرکل امور عشایر استان ایلام نیز پس از ارائه آماری از منابع اقتصادی عشایر، تشکیل تعاون عشایری را موجب تقویت ظرفیت‌های اقتصادی عشایر و در نتیجه بهبود معیشت این قشر دانست./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار