رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها ی غیر واگیر از اجرای رایگان پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون در یزد همزمان با سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴ 18 November 2023

 

 

به گزارش حبرگزاری تابناک یزد، محمد علی اوزی نژاد اظهار کرد: کلیه افراد 18 سال و بالاتر ایرانی ساکن در استان و بانوان باردار در همه گروه های سنی می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت در سطح استان جهت اندازه گیری فشارخون و سنجش قند خون به صورت ناشتا اقدام کنند.
وی اظهار داشت: زمان اجرای این پویش20 آبان تا 15 دی ماه است و بیماریابی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون و همچنین افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها، اهمیت تشخیص زودرس و کنترل دیابت و پرفشاری خون از اهداف اجرای این پویش ملی هستند.
دکتر اوزی نژاد تصریح کرد: براساس سرشماری ابتدای سال 1402تعداد جمعیت بالای 18 سال استان 817 هزار و 874 نفر می باشد و در این پویش 70 درصد جمعیت بالای 18 سال درسطح شهر یزد و در سایر شهرستان ها 100 درصد افراد بالای 18 سال غربالگری می شوند.
وی ادامه داد:پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون برای ارتقای سلامت خانواده در شبكه هاي بهداشتي درماني روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر و 93 شهر مجری پزشک خانواده شهری به میزان 100 درصد جمعیت هدف صورت می گیرد.
وی افزود:در شهرهای با جمعیت 20 هزار نفر و بیشتر، غربالگری دیابت و پرفشاری خون علاوه بر شبكه هاي بهداشتي درماني با جلب مشارکت بخش خصوصی و سایر سازمان ها، نهادها،صنایع و مشاغل با اعزام تیم های سیار و برپایی ایستگاه سلامت انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار