استاندار سمنان گفت: پیگیری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش این استان در اولویت است و در کارگروه مولدسازی از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای تحقق این امر استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 12 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان که با حضور هادی عابدی، مدیرکل شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: سطح سواد استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با استناد به فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه در مراکز مجاز هیچ دانش‌آموز اتباعی نباید بازمانده از تحصیل باشد، سطح سواد استان سمنان را از میانگین کشوری بیشتر دانست و از جامعه فرهنگیان استان به پاس مطالبه هوشمندانه و همراه با عزت قدردانی کرد.

استاندار سمنان با اشاره به حضور بیش از ۱۱ هزار فرهنگی فرهیخته و بیش از ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان سمنان افزود: در حوزه توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز اقدامات شایسته‌ای از سوی آموزش و پرورش استان شکل گرفته است.

هاشمی جایگاه شورای آموزش و پرورش را در استان سمنان بالاتر از شورای تأمین عنوان کرد و گفت: بنا به فرمایش امام (ره) که «مدارس را دریابید، دانشگاه دیر است»، باید توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش شود.

وی آغاز به‌موقع کلاس‌ها، توزیع کتاب در بازه زمانی مشخص، نظارت بر تعطیلی مدارس در شرایط خاص و ... را از اقدامات مصوب شورای آموزش و پرورش دانست.

استاندار سمنان بر خدمات‌رسانی به بیش از ۲۰ میلیون زائر امام رضا (ع) چه فرهنگی و چه غیرفرهنگی، اسکان مسافران در مسیر حرم تا حرم، بهره‌برداری از ساختمان جدید اداره کل آموزش و پرورش استان و اتمام پروژه ۱۲ کلاسه نیمه‌تمام در مهمانشهر سمنان تأکید کرد.

هاشمی ادامه داد: پیشبرد اهداف عالی آموزش و پرورش، برگزاری جلسات شورا و همچنین اقدامات در این حوزه در استان سمنان تاکنون به‌صورت مطلوب انجام شده و در آینده نیز با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: در زمینه توجه به حوزه آموزش و پرورش مناطق محروم در استان، راهیان نور، برگزاری امتحانات و حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آموزش و پرورش تاکنون اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفته است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: مؤلفه پراکندگی و همچنین وسعت این استان در خدمات‌دهی، نوسازی و تجهیز مدارس و ارائه مباحث آموزش و پرورش تأثیرگذار است که در این بخش تاکنون کوتاهی صورت نگرفته و امور به‌صورت مطلوب در حال انجام است.

هاشمی تصریح کرد: توجه به جامعه هدف دانش‌آموزی در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در استان سمنان از دیگر مواردی است که در دستور کار شورای آموزش و پرورش قرار دارد.

وی گفت: پیگیری و تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش استان سمنان یکی از دیگر اولویت‌ها است که در حوزه کارگروه مولدسازی از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای تحقق این امر استفاده می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار