با هدف نهادسازی و توانمندسازی متولیان بهره‌وری در استان یزد
دوره آموزشی آشنایی با نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای کارگروه ارتقای بهره‌وری استان و مدیران پروژه‌های پیشران در محل سالن اندیشه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ 12 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، جعفر رحمانی معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، با بیان اینکه اساس این دوره آموزشی بر مبنای نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری است، اظهار داشت: با توجه به انتخاب یزد به عنوان استان پایلوت بهره‌وری کشور، برگزاری دوره آموزشی آشنایی با نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری می‌تواند برای هماهنگی بیشتر عناصر زیست‌بوم بهره‌وری در استان موثر واقع شود.
رحمانی با تاکید بر اهمیت آموزش و هماهنگی سازی ادبیات بهره‌وری در میان همه متولیان این حوزه در استان، گفت: با توجه به ابلاغ نظام‌نامه چرخه بهره‌وری و ضرورت نهادسازی و توانمند سازی متولیان بهره‌وری دوره آموزشی آشنایی با این نظام‌نامه برای مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای کارگروه ارتقای بهره‌وری استان و مدیران پروژه‌های پیشران بهره‌وری الزامیست.
به گفته معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، این دوره آموزشی شامل پیش آزمون و پس آزمون بوده تا میزان اثر بخشی دوره در نظر گرفته شود.
رحمانی در ادامه سخنان خود با توجه به تدوین اولین برنامه بومی ارتقای بهره‌وری کشور در استان یزد با عنوان " یزدِ بهره‌ور"، افزود: این برنامه به عنوان تجربه‌ای از بلوغ نظام حکمرانی منطقه‌ای توسط استان یزد مطرح شده است.
وی با اشاره به رتبه نخست استان یزد در استقرار چرخه بهره‌وری کشور، گفت: بر اساس گزارش منتشر شده در ماهنامه سازمان ملی بهره‌وری ایران، استان یزد با عملکرد ۴۸ درصدی خود و با اختلاف چشمگیر از استان دوم در جایگاه نخست این رتبه‌بندی قرار گرفته که نشان توجه مدیران ارشد استانی به موضوع بهره‌وری است.
وی در پایان از حاضرین در این دوره خواست تا در راستای تحقق پروژه‌های پیشران بهره‌وری در استان به خصوص پروژه‌های حوزه آب و انرژی از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و در پیشبرد آن با تمام قوای مجموعه خود در این مسیر گام بردارند.
شایان ذکر است؛ این دوره آموزشی با محوریت دبیرخانه کارگروه ارتقای بهره‌وری استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد براساس شیوه‌های ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان ملی بهره‌وری ایران، با حضور بیش از 40 نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای کارگروه ارتقای بهره‌وری استان و مدیران پروژه‌های پیشران بهره‌وری به صورت کارگاهی طی دو روز متوالی هجدهم و نوزدهم آذرماه برگزار می‌شود.
داود شیشه‌بری عضو هیئت علمی بخش کیفیت و بهره‌وری دانشگاه یزد و عباس زارع بنادکوکی از متخصصان و فعالان حوزه بهره‌وری از مدرسان دوره آموزشی آشنایی با نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری در استان یزد بودند که به ارایه مطالب خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار