سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۷ هزار نفر از افراد دارای معلولیت زیر پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 13 December 2023

به گزارش تابناک زنجان ، روح اله خدابنده‌لو، سرپرست بهزیستی استان زنجان  اظهار داشت: تسهیلات صرفاً به مددجویان نیازمند بیکار جویای کار واقع در رده سنی اشتغال ۱۸ تا ۶۰ سال به‌شرط عدم از کارافتادگی و محدودیت ذهنی و اعصاب روان شدید با ارائه مدرک فنی حرفه‌ای و جواز کسب قابل‌پرداخت است.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی بهزیستی نیستند.

وی گفت: در حال حاضر نزدیک به ۷ هزار نفر از افراد دارای معلولیت زیرپوشش خدمات توان‌بخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند و ۵ صندوق خرد محلی با عضویت افراد دارای معلولیت فعال و باهدف توانمندسازی و ظرفیت‌سازی آنان تدوین شده است تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد افراد دارای معلولیت ارتقا یابد.

خدابنده‌لو از ارائه تسهیلات اشتغالزایی برای نزدیک به ۵۰۰ مددجویان زیر پوشش بهزیستی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین و نیازمندان (تثبیتی و جدید) برای بیش از ۴۳۲نفر نیز پرداخت شده است.

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: یکی از اقدامات حمایتی بهزیستی برای بهبودیافتگان نیازمند، پرداخت تسهیلات با کارمزد ۴ درصد است و فرد بهبودیافته می‌تواند به شرط وجود ۱۸ ماه پاکی از اعتیاد وام اشتغال تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان از وبا معرفی بهزیستی و از بانک‌های عامل دریافت نماید.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی حامی کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از بین افراد معلول انتخاب می‌کنند و کارفرمایانی که نسبت به به‌کارگیری جامعه هدف سازمان اقدام و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می‌کنند حق بیمه سهم کارفرما ۲۰ درصد پرداخت می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار