مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی قصرشیرین از پیشرفت ۸۸ درصدی طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین خبر داد و ابراز امیدواری کرد از سال آینده شاهد واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در این منطقه باشیم.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 18 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا نادر نادری، با اشاره به آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، گفت: تدوین طرح جامع که یکی از مهمترین موارد پیش روی منطقه آزاد بود هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی روند خوبی دارد و امیدواریم تا قبل از پایان سال به انجام برسد.

وی ادامه داد: در کنار نهایی شدن و تصویب طرح جامع، لازم است هیات مدیره منطقه نیز تا قبل از پایان سال معرفی شود.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین یکی دیگر از مواردی که پیش روی این منطقه بود را رفع تداخل  اراضی منطقه عنوان و اضافه کرد: طی گزارشاتی که دریافت کردیم این کار نیز انجام شده و دیگر مانعی در این بخش وجود ندارد.

نادری ابراز امیدواری کرد با مجموع این اقدامات، از سال آینده شاهد واگذاری زمین به متقاضیان و سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد قصرشیرین باشیم و خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۸۰ سرمایه‌گذار داخلی و ۱۰ تا ۱۲ سرمایه‌گذار خارجی برای حضور در این منطقه ثبت‌نام کرده اند.

وی افزود: این سرمایه‌گذاران در زمینه‌های مختلف کشاورزی، خدمات، صنعت و ... در منطقه آزاد تجاری قصرشیرین فعالیت خواهند کرد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین به موضوع تامین زیرساخت‌های منطقه و درخواست برای اختصاص هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای ایجاد زیرساخت ها نیز اشاره و تاکید کرد: پیگیریم در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات مناسبی برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه آزاد قصرشیرین بگیریم.

نادری با بیان اینکه در صورت عدم تامین این منابع این امکان وجود دارد که به صورت درآمد - هزینه‌ای زیرساخت‌های منطقه را تکمیل کنیم، یادآور شد: در حال حاضر نیز زیرساخت‌های اولیه مانند آب، برق، مخابرات و... در منطقه فراهم است و مانعی برای حضور سرمایه‌گذاران نیست.

وی از وسعت ۷۲۲۳ هکتاری منطقه آزاد قصرشیرین نیز یاد کرد که قرار است ابتدا دو محدوده ۸۰۰ هکتاری پیشران در خسروی و پرویزخان اجرایی شود و مابقی نیز به تدریج از نظر امکانات و زیرساخت‌ها تجهیز و به سرمایه‌گذاران واگذار شود.

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین اگرچه سال‌ها مطالبه و دغدغه مردم کرمانشاه بود، اما در نهایت اوایل سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی تصویب شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار