مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛
تابناک هرمزگان- رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اتمام پروژه احداث آبشیرین کن ساحلی قشم طبق زمان بندی اعلام شده در 60 روز، یک حرکت جهادی مهم با استفاده از ظرفیت مهندسین و نیروهای بومی در جزیره است.
کد خبر: ۱۱۴۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 31 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// عادل پیغامی در آیین آغاز به کار عملیات اجرایی آبشیرین کن ساحلی قشم، اظهار کرد: تکمیل رینگ آبدهی و تامین آب مورد نیاز ساکنان شهر قشم و روستاهای همجوار در منطقه آزاد قشم، ماموریت مهمی است، اما پایان خدمت رسانی نیست.
وی ادامه داد: پس از تامین آب مورد نیاز، موضوع بهسازی تجهیزات و اتصالات، کاهش اتلاف آب تولید شده در شبکه توزیع و هوشمندسازی شبکه توزیع آب درون شهری قشم اقدامات دارای اهمیت برای خدمات رسانی مناسب به قشموندان و گردشگران جزیره است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی خوب انجام شده موضوع هوشمندسازی توزیع آب در شهر قشم با سرعت خوبی در حال انجام است و این شهر در آینده تبدیل به یکی از نخستین شهرهای دارای شبکه توزیع هوشمند آب تبدیل می شود.
پیغامی با بیان اینکه کم کاری برخی دستگ ها در زمینه رفع مشکل آب روستاهای جزیره قشم مشخص است، افزود؛ تمامی نهادها و وزارتخانه ها باید برای رفع تنش آبی در تمامی نقاط جزیره قشم پای کار بیایند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از الان باید برای رفع تنش آبی و بحران کم آبی در جزیره قشم برای تابستان سال آینده برنامه ریزی کرد.

*رینگ آبدهی قشم تکمیل می شود
مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم نیز در این مراسم گفت: ماموریت رفع تنش آبی در سطح جزیره قشم در سه محور آبرسانی مستقیم در محدوده شهر و منطقه آزاد قشم، مشارکت با سایر نهادها و استفاده از توان خیرین برای آبرسانی به روستاهای جزیره در حال اجراست.
شهرام داوری با بیان اینکه ظرفیت تولید آب در منطقه آزاد قشم طی دو سال گذشته 40 درصد رشد کرده، افزود: در دو سال گذشته ظرفیت تولید آبشیرین کن های منطقه آزاد قشم از 16500 مترمکعب به 23000 مترمکعب در شبانه روز افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته و طبق زمان بندی، ظرفیت تولید آبشیرین کن های منطقه آزاد قشم تا پایان سال به 24 هزار 700 مترمکعب در شبانه روز افزایش پیدا می کند.
مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم با اشاره به اهمیت احداث آبشیرین کن ساحلی قشم، تصریح کرد: با احداث این آب شیرین کن رینگ آبدهی شهر قشم و روستاهای همجوار در منطقه آزاد تکمیل می شود.
داوری در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه طبق برنامه زمانی اعلام شده تا 60 روز آینده و با اعتبار 2500 میلیارد ریال ساخته خواهد شد و در فاز اول 4000 مترمکعب آب در شبانه روز تولید خواهد کرد.

برچسب ها: منطقه ازاد قشم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار