در نشستی با شرکت برنده مناقصه «احداث نیروگاه خورشیدی ۶۰ مگاواتی» با مسوولین خراسان‌شمالی، برنامه ریزی در جهت تسهیل احداث نیروگاه انجام شد.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ 02 January 2024

به گزارش تابناک خراسا‌لی‌شمالی، صبح امروز، نشست نمایندگان «شرکت گسترش نیروی پاسارگاد» با مسئولین استانی در حوزه معاونت اقتصادی استانداری با موضوع احداث نیروگاه ۶۰ مگاواتی تشکیل شد.

در این نشست که نمایندگان این شرکت به عنوان برنده مناقصه احداث «نیروگاه خورشیدی دارای ردیاب تک محوره با ظرفیت ۶۰ مگاوات» در قاسم خان شهرستان اسفراین و همچنین مدیرکل امور اقتصادی استان، مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استاندار، مدیرکل محیط زیست، مدیرکل توزیع نیروی برق استان و نمایندگان امور اراضی جهاد کشاورزی حضور داشتند، موضوع واگذاری ۱۰۰ هکتار زمین برای این پروژه طرح و بررسی و موافقت شد و در دستور کار قرار گرفت.

ناصر فخر موحد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسا‌لی‌شمالی ضمن استقبال از سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه خورشیدی در استان اظهار کرد: آغوش استان برای سرمایه‌گذاران باز است و در هر مرحله‌ای از دریافت مجوز‌ها و اجرای پروژه مشکلی ایجاد شود مدیران استانی برای رفع آن اقدام خواهند کرد.

وی گفت: در محدوده مورد تقاضای شرکت گسترش نیروی پاسارگاد، ۱۰۰ هکتار زمین موجود است که پس از طی مراحل قانونی به احداث نیروگاه خورشیدی یاد شده واگذار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی افزود: امور اراضی و منابع طبیعی نیز نسبت به تامین ۲۰ هکتار دیگر، پس از ثبت درخواست شرکت مذکور، اقدام کنند.

در این جلسه میزان سرمایه گذاری برای احداث این نیروگاه خورشیدی، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان شد و بر اجرای نیروگاه تا قبل از تابستان سال آینده تاکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار