رئیس اداره حفاظ محیط زیست شهرستان رشت خبر داد؛
رئیس اداره حفاظ محیط زیست شهرستان رشت گفت: هزار و ۵۰۰ تن شن و ماسه که به صورت غیرقانونی از رودخانه سپیدرود برداشت شده بود، کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 08 January 2024

به گزارش تابناک گیلان محمدتقی تقی زاده، رئیس اداره حفاظ محیط زیست شهرستان رشت با اعلام خبر ضبط ۵۰۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رشت گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت در برخورد با متخلفان غیر مجاز برداشت شن و ماسه رودخانه سپیدرود موفق به کشف ۱۵۰۰ تن شن و ماسه شدند. در جریان این بازرسی ادوات همراه این متخلفین توقیف وپس از صورتجلسه برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

تقی زاده با بیان اینکه یگان حفاظت این شهرستان از ابتدای سال جاری به منظور جلوگیری و برخورد با متخلفین برداشت غیر مجاز شن و ماسه با جدیت در حوضه آبریز رودخانه سپیدرود حضور دارد افزود: حاصل تلاش های مستمر آنها در پایش بیش از چهل کیلومتر بستر و حریم رودخانه، منجر به توقیف پانزده دستگاه نیسان کمپرسی،۵ دستگاه تراکتور،۱۹دستگاه کامیون کمپرسی، توقف عملیات ۴ واحد گارگاه تولید شن و ماسه و در مجموع نزدیک به هزار و پانصد تن مخلوط رودخانه ای از متخلفین گردید.

تقی زاده گفت: با توجه به وسعت زیاد بستر رودخانه و گشت های مداوم یگان حفاظت شهرستان متأسفانه همچنان رودخانه سپیدرود مورد هجوم سودجویان برداشت غیر مجاز شن و ماسه بوده که نیازمند تشکیل کارگروه صیانت از انفال و عزم جدی دستگاه‌های متولی جهت پایش این مناطق و حریم آن در این حوضه می باشد.

به همین منظور، برای تسریع در امر رسیدگی و بازدارندگی احکام صادره، جلسه های مستمر و موثر با رئیس دادگستری سنگر، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب سنگر ، رئیس دادگاه شعبه تخصصی محیط زیست ،فرمانده انتظامی بخش سنگر و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بحرانی برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار