اردوهای تیپ جهادی مستضعفین در استان‌های مختلف کشور در حال انجام است، جامعه هدف این جهادگران مردم محرومی هستند که تا کنون خدمات نوین پزشکی و دندان‌پزشکی دریافت نکرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 15 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، اردو‌های تیپ جهادی مستضعفین در استان‌های مختلف کشور در حال انجام است، جامعه هدف این جهادگران مردم محرومی هستند که تا کنون خدمات نوین پزشکی و دندان‌پزشکی دریافت نکرده‌اند.

عماد جمشیدی مسؤول پیگیری‌های ستاد مرکزی تیپ جهادی مستضعفین در این خصوص گفت: جهادگران این گروه تا کنون در ۵۰ نقطه از ۱۰ استان کشور اقدام به برگزاری اردوی بهداشت و درمان به ویژه دندان‌پزشکی کرده‌اند.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در برنامه‌ریزی این تیپ برای ارائه خدمات درمانی قرار گرفته است و شهرستان اردل پذیرای اولین مرحله از سلسله اردو‌های جهادی بهداشت و درمان و دندانپزشکی در این استان بود.

جمشیدی افزود: اولین اردوی تیپ جهادی مستضعفین در ۲ مرکز بهداشت شهر اردل برگزار شد، در این اردوی جهادی ۴۵ پزشک خدمات درمانی، پزشکی و دندان‌پزشکی با تمرکز بر روی دندان را به صورت رایگان به مردم ارائه دادند.



وی اضافه کرد: ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه جاری جهادگران تیپ جهادی مستضعفین در استان چهار محال و بختیاری موفق به ارائه ۳۳۲ خدمت به گروه‌های سنی مختلف شدند.

جمال خدابخشی مسؤول تیپ جهادی مستضعفین چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشیدن و ترمیم و کامپوزیت دندان‌های جلو از جمله بیشترین خدمات ارائه شده در اردل بود، گفت: این اقدامات دندان‌پزشکی توسط ۹ یونیت مستقر در ۲ مرکز بهداشت این شهر انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: به دندان‌پزشکان تاکید شده بود تا آن جایی که امکان دارد دندان افراد جوان کشیده نشود و ترمیم صورت گیرد و تنها دندان‌های افراد پیر برای جای‌گذاری دندان مصنوعی کشیده شود.



خدابخشی همچنین از توصیه‌های بهداشتی پزشکان و دندان‌پزشکان به مراجعان بعد از ارائه خدمت خبر داد و افزود: با وجود این که همیشه کودکان زیر ۱۴ سال در همان مرکز خدمات رایگان دریافت می‌کنند، اما در طی اردو حضورشان به حدی چشمگیر بود که نسبت به راه‌اندازی مهدکودک با حضور طلاب و با هدف آموزش و سرگرمی به همراه اهدای جوائز اقدام کردیم.

وی اضافه کرد: با وجود امضای تفاهم‌نامه ارائه خدمت برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شده بود، اما درب این ۲ مرکز بهداشت برای سایر افرادی که توانایی پرداخت هزینه ویزیت دندان‌پزشکی را نداشتند باز بود و البته استقبال هم چشمگیر بود.

گفتنی است این اردو با همکاری مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری، کمیته امداد، فرمانداری شهرستان اردل و ستاد حکمرانی این استان برگزار شد و پیش‌بینی می‌شود اردوی بعدی طی هفته جاری در منطقه لاران این استان برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار