استاندار کرمانشاه؛
استاندار کرمانشاه گفت: در انقلاب‌های زندگی معاصر بشر یک نمونه وجود ندارد که بعد از انقلاب مردم برای اصل نظامشان رای گیری کرده باشند و ما در برگزاری انتخابات، مردم سالاری، حقوق زن در خانواده و حقوق بشر در جایگاه ویژه قرار داریم.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ 18 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی شامگاه روز گذشته چهارشنبه (۲۷ دی‌ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان سرپل ذهاب که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات کشور ما یک برنامه گذرا و روزمره‌ای که در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد نیست.

وی افزود: انقلاب اسلامی به طور میانگین اگر تقسیم بر سال‌ها کنیم تعداد انتخابات بعد از انقلاب با سال‌های بعد از انقلاب بسیار نزدیک است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در انقلاب‌های زندگی معاصر بشری یک نمونه وجود ندارد که بعد از انقلاب مردم برای اصل نظامشان رای گیری کرده باشند و ما در برگزاری انتخابات، مردم سالاری، حقوق زن در خانواده و حقوق بشر از جهان طلب‌کار هستیم.

وی عنوان کرد: هر کدام از انقلاب‌هایی که اسمشان در تاریخ شنیده می‌شود از جمله انقلاب‌های «فرانسه، روسیه، کوبا، چین و الجزایر» یک نمونه وجود ندارد که بعد از انقلاب اسلامی از مردم کشورشان رأی گرفته باشند که آیا مردم این حکومت را می‌خواهید یا خیر.

مدیر ارشد استان کرمانشاه گفت: لذا توافقات و مصوباتی که در این جلسه اتفاق افتاده است در آستانه نیمه شعبان در استان و شهرستان سرپل‌ذهاب یک مجموعه بسیار خوبی از هدایای اجرایی برای مردم شریف این شهرستان باید داشته باشیم.

وی بیان کرد: آنچه که مصوب شد از ٢ منظر باید مورد رصد و اهتمام قرار بگیرد برای گره گشایی، کارگشایی و راه گشایی و هر آنچه که مصوب شده است باید روزانه رصد شود.


تکمیل سد هواسان یکی از اولویت‌های سرپل ذهاب است


شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست اظهار کرد: سه هزار و ٩٠٠ میلیارد ریال اعتبارات ماده ۵۶ داشت که متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در اجرا بود جذب نشد.

وی افزود: دوباره حدود ۵٠٠ میلیارد ریال عمرانی دارد که با پیگیری‌های لازمی که صورت گرفت قرار بر این شد که یک هزار میلیارد ریال اعتبار اضافه شد تا امسال وارد فاز جدید پروژه شویم.

حیدری تصریح کرد: با وجود اهمیت تکمیل سد هواسان و تعیین اعتبارات آن اما به دلیل تأمین این اعتبارات در حال حاضر این پروژه تعطیل شده و هیچ پیشرفتی نداشته‌ است و اکنون با پیگیری دوباره باید این پروژه به فاز عملیاتی وارد شود.


تکمیل سامانه گرمسیری از مطالبات مردمی سرپل ذهاب است


صدرالله بابلی فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در این جلسه اظهار کرد: شهرستان سرپل ذهاب در حوزه‌های مختلف پر از ظرفیت، استعداد و پتانسیل مخصوصا در حوزه کشاورزی است.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان سرپل‌ذهاب داریم که امسال حدود ۱۰۰ هزار تن برداشت گندم، ۸۰ هزار تن برداشت چغندر و برداشت ذرت و سبزیجات را داشته‌ایم.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: انتظار مردم تکمیل سامانه گرمسیری است و در بحث گردشگری نیز حدود ۱۳۲ اثر ملی ثبت شده در شهرستان سرپل‌ذهاب داریم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان سرپل‌ذهاب یادمان‌های طلایی دوران دفاع مقدس است که امسال هم در صعود بازی دراز شاهد جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفری بوده‌ایم.

بابلی ادامه داد: بعد از زلزله بیش از ۵۰ ساختمان اداری، فرهنگی، هنری، مساجد، آموزشی و زیرساخت شهری و روستایی در شهرستان در سکون کامل قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: تا کنون حدود یک هزار و ۶۲۰ میلیارد تسهیلات پرداخت شده و حدود ۸۸۰ میلیارد از این تسهیلات باقی مانده است که در حوزه اشتغال، ازدواج و فرزندآوری مشکلاتی به وجود آورده و در نهایت تقاضای ما از استاندار کرمانشاه تعیین تکلیف و چاره اندیشی برای عبور از مشکلات است.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب اذعان کرد: بعد از پیگیرهایی که طی یک سال و نیم گذشته انجام شده ۵۳ هکتار در قره بلاغ و دیواره مسکن شکوه در سازمان ملی مسکن پیگیری شده و انتظار ما تسریع در شروع عملیات نهضت ملی مسکن است و حدود هفت هزار و ۸۰۰ نفر تا کنون ثبت‌نام کرده‌اند که حدود سه هزار نفر از آن‌ها تایید نهایی شده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار