رئیس پلیس فتا نیرو انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با درج آگهی‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی و سایت واسط ، اقدام به فروش اجناس می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 30 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، سیداحمد موسوی، رئیس پلیس فتا استان زنجان اظهار داش: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، با بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد شاکی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به خرید گوشی همراه هوشمند کرده و پس از واریز وجه اجناس خریداری شده، فروشنده از ارسال کالا خودداری و جوابگوی تلفن همراه نمی‌باشد، که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا انتظامی استان زنجان ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به‌هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.
وی افزود: در تحقیقات اولیه متهم به چندین فقره کلاهبرداری با این شگرد در فضای مجازی اعتراف کردو اقرار داشت با درج تصاویر اجناس با برند‌های معروف، در سایت و شبکه‌های اجتماعی پس از ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ اجناس خریداری شده، از ارسال کالای خریداری شده خودداری کرده است.
موسوی گفت: کلاهبرداران سایبری با تبلیغات و درج آگهی جعلی مثل فروش کالا به قیمت پایین‌تر از ‏بازار، تحویل رایگان درب منزل، یا عودت کالا در صورت درخواست مشتری در کانال‌ها و صفحات فروش کالا اقدام به فریب و ترغیب کاربران در فضای مجازی برای خرید می‌کنند.
رئیس پلیس فتا انتظامی استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان به هیچ وجه تبلیغات فضای مجازی را جدی نگیرند و اجناس مورد استفاده را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار