رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه گفت: مجلس انقلابی می‌تواند زمینه افزایش رضایتمندی مردم را ایجاد کند.
کد خبر: ۱۱۵۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ 06 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حجت الاسلام جواد فاطمی‌نسب، با بیان اینکه کار مجلس قانونگذاری و نظارت است، گفت: نقش مجلس به اندازه‌ای در اداره امور کشور تعیین‌کننده است که امام(ره) مجلس را در راس امور می دانست.

فاطمی نسب با بیان اینکه مجلسی در راس امور خواهد بود که در تراز انقلاب باشد، تاکید کرد: برای داشتن مجلس در تراز انقلاب باید با انتخاب آگاهانه افرادی را راهی مجلس کنیم که مومن، متدین و انقلابی بوده و در عین حال نسبت به قوانین و  امور کشور آشنایی داشته باشند تا بتوانند قوانین خوب وضع کنند و کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید اهداف و آرمان‌های انقلاب را بشناسند و با خطوط قرمز نظام آشنایی داشته باشند، چون مجلسی که این فاکتورها را داشته باشد، در راس امور خواهد بود و می توانیم امیدوار باشیم با وضع قوانین مناسب به سمت رفع مشکلات مردم رفته و زمینه افزایش رضایتمندی مردم را فراهم کند.

فاطمی نسب تاکید کرد: در شرایط امروز کشور نیاز به نمایندگانی در مجلس داریم که نسبت به موضوعات مختلف و مسائل و مشکلات مردم شناخت داشته باشند، هرچند نیاز نیست که نمایندگان در همه موضوعات کارشناس خبره باشند، اما نباید نسبت به موضوعات مختلف جاهل و بی‌خبر هم باشند.

وی در ادامه اشاره ای هم به مشکلات اقتصادی و معیشتی حال حاضر مردم داشت و توضیح داد: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر مرتبا بحث اقتصاد را مورد توجه قرار داده اند و تلاش کرده‌اند سمت و سوی مسئولین را در جهت حل مسائل و مشکلات اقتصادی ببرند، لذا اگرچه نیاز نیست همه نمایندگان مجلس اقتصاددان باشند، اما ضروری است نمایندگانی قوی در حوزه اقتصاد داشته باشیم.

وی در ادامه اشاره ای هم به آسیب های مجالس‌ گذشته داشت و تصریح کرد: یکی از آسیب هایی که گریبانگیر مجلسی‌ها شده دخالت در امور اجرایی است که این موضوع می تواند مجلس را از اهداف اصلی خود که قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است، دور کند.

وی تاکید کرد: وقتی نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها دخالت مستقیم داشته باشند، مجلس از جایگاه نظارتی خود فاصله گرفته و این موضوع آسیب های زیادی را متوجه مجلس خواهد کرد.

فاطمی نسب تصریح کرد: در کنار دخالت در عزل و نصب‌ها، موضوع دیگری که وجود دارد این است که مجلس نباید به سمتی برود که هر کسی به دنبال منافع هم‌حزبی های خود باشد که در این صورت مجلس سیاست‌زده خواهد شد و بزرگترین ضربه را خواهیم خورد.

فاطمی نسب افزود:  مجلس سیاست‌زده قطعا از خروجی درست خود که وضع قانون مورد نیاز برای حل مشکلات مردم و نظارت بر اجرای قانون است، دور خواهد شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار