رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف علمی کشور نقش عظیمی دارد.
کد خبر: ۱۱۵۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 08 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل حسام رسولی، در نشست تبیینی دستاورد‌های انقلاب اسلامی که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد، با اشاره به فلسفه ظهور و بروز انقلاب اسلامی اظهار کرد: در زمانی که آثار دین و معنویت رو به افول بود با پیروزی انقلاب اسلامی، معنویت به کشور، منطقه و دنیا بازگشت.

وی افزود: این نهاد انقلابی و علمی افتخار دارد که مولود و دستاورد انقلاب بوده و یکی از نهاد‌های انقلابی امیدآفرین است و در پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی سهم عظیمی دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل به جایگاه علمی و فرهنگی کشور در سطح دنیا اشاره کرد و گفت: از نظر تولید مقالات در جایگاه ۱۸ و تولید مقالات پر استناد رتبه ۲۱ و در رشد شتاب علمی رتبه نخست جهانی را دارد.

رسولی ادامه داد: هیچ حاکمیتی در طول تاریخ به اندازه دوره انقلاب اسلامی به علم بها نداده است این دستارود‌های علمی مرهون مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل تاکید کرد: هر کشوری برای پیشرفت نیازمند فعالیت‌های علمی و پژوهشی است کشوری که بر روی علم، سرمایه‌گذاری کرده است به اقتدار رسیده است.

رسولی به تاثیرگذاری جهاددانشگاهی در زمینه علمی و پژوهشی در کشور و جهان اشاره کرد و بیان داشت: این نهاد انقلابی با راه‌اندازی پژوهشگاه رویان و تولد نخستین نوزاد آزمایشگاهی، استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌ها در کشور برای نخستین بار، تولید نخستین حیوان شبیه‌سازی شده در خاورمیانه و درمان بیماری‌های سرطان و ناباروری جایگاه علمی ایران اسلامی را در جهان ارتقاء داده است؛ به‌طوری‌که ایران در علوم ناباروری جایگاه چهارم را در دنیا دارد.

رسولی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ترویج وحدت و همدلی بتوانیم نارسایی‌ها را برطرف کرده و مردم بتوانند از خدمات و موفقیت‌های انقلاب اسلامی با رضایت بهره‌مند شوند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار