وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم با تبعیت از سیاست عزت، حکمت و مصلحت مقام معظم رهبری اقتصاد کشور را از شرطی بودن نجات داد و ۲ عامل ضربه‌زننده شامل سیاست خارجی اخم و لبخند و تورم انتزاعی را با راهبرد اقتصاد مقاومتی بی‌اثر کرد.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ 10 February 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سید صولت مرتضوی بعدازظهر امروز در دوازدهمین کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری گفت: این قبیل جلسات و گردهمایی‌ها به منظور گره‌گشایی از زندگی آحاد مردم جامعه است و ما مکلف به رفع مشکل مردم هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شاخص‌های توسعه جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: توفیقات جمهوری اسلامی به روایت کسانی که ما را رصد می‌کنند با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و کشوری که ۴۵ سال با انواع تحریم روبرو بوده است، امروزه همگان را انگشت به دهان کرده است.

وی بیان کرد: تا دیروز جمهوری اسلامی را با گزینه‌های روی میز مقایسه و تهدید می‌کردند، اما اکنون دشمنان ما هیچ گزینه‌ای جز احترام به ایران اسلامی، تواضع در مذاکرات و گفتگو از موضع همسان ندارند.

مرتضوی ضمن اشاره به اقتدار و عظمت کشور، افزود: کار‌های زیادی صورت گرفته است، اما همچنان در ۲ نقطه ایراد داریم که یکی اشتغال و دیگری بحث معیشت مردم است و این وظیفه ماست که این مشکلات را نیز هر چه سریع‌تر رفع کنیم.

وی توضیح داد: در حوزه سلامت پیشرفت‌های زیادی را شاهد هستیم چرا که موضوع بهداشت و درمان تا دورترین نقطه کشور نیز رفته است و طبق آمار سازمان بهداشت جهانی نرخ امید به زندگی در کشور افزایش یافته است.

وزیر کار با بیان اینکه بخش اعظم امنیت کشور‌های همسایه به خاطر جمهوری اسلامی است، گفت: در حوزه امنیت نیز علاوه بر امنیت داخلی موفق به ایجاد بخشی از امنیت بین‌الملل و کشور‌های همسایه شده‌ایم و اگر جمهوری اسلامی نبود مشخص نبود تفکر نیل تا فرات صهیونیست‌ها به کجا رسیده بود.

وی اشتغال و معیشت را حلقه مفقوده پیشرفت‌ها دانست و اذعان داشت: در طول عمر دولت سیزدهم کار‌های بسیاری صورت گرفته است و برای اولین بار نرخ بیکاری کشور به ۷.۶ رسیده است هرچند نرخ بیکاری استان چهارمحال و بختیاری هنوز بالاست.

مرتضوی ادامه داد: این دولت با تبعیت از سیاست عزت، حکمت و مصلحت مقام معظم رهبری اقتصاد کشور را از شرطی بودن نجات داد و ۲ عامل ضربه‌زننده شامل سیاست خارجی اخم و لبخند و تورم انتزاعی را با راهبرد اقتصاد مقاومتی بی‌اثر کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی صادرات نفت از ۴۰۰ هزار بشکه به یک هزار و ۵۰۰ بشکه رسیده است تا بتوان عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.

وزیر کار با بیان اینکه باید برای بهبود فضای اقتصادی و رشد مثبت تلاش مضاعف کنیم، اضافه کرد: در دهه ۹۰ متوسط رشد اقتصاد ملی کمتر از نیم بوده و چند سال پیاپی رشد منفی داشتیم، اما اکنون به رشد ۵ و ۶ درصد رسیدیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت اشتغال، ایجاد اشتغال پایدار، پررونق و ماندگار، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل اشتغال، نظام آموزشی باید سفارش‌محور باشد و رشته‌های درسی با توجه به نیاز بازار ایجاد شود.

مرتضوی ادامه داد: در دولت سیزدهم اولویت با اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و تا تکمیل این پروژه‌ها، پروژه جدید آغاز نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار