مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : ۱۳ شهر از جمله کرمانشاه، جوانرود، هرسین، کنگاور و کرندغرب از شهر‌های دارای تنش آبی در استان است که برای همه آن‌ها پروژه‌های اثربخش تعریف شده و در حال اجرا هستند تا بتوان مشکل تنش آبی در این شهر‌ها را حل کرد.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ 11 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان رضا داوودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در تور خبری در بخش کوزران استان کرمانشاه با اصحاب رسانه گفت : در حوزه آب روستایی هم اینک ۲ قرارداد در سطح استان منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در قرارداد اول که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده پروژه آبرسانی به ۳۴۹ روستا با سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در دست انجام است.

داوودی گفت: پروژه‌های این قرارداد حدود ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در ۱۴ شهرستان در حال اجرا است و بخشی از پروژه‌ها در نیمه شعبان افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: در قرارداد دوم به دلیل پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی که استان کرمانشاه در کشور داشت موفق شدیم قرارداد دوم را با مبلغ ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای ۵۱۱ روستای دارای تنش آبی در استان کرمانشاه منعقد کنیم. با انعقاد قرارداد دوم و اتمام قرارداد اول پس از برنامه‌ریزی سه ساله در تلاش هستیم مشکل تنش آبی ۸۶۰ روستا در استان کرمانشاه را حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پروژه‌های ۱۲۰ روستا را آماده افتتاح عنوان کرد و افزود: بیش از ۸۰ روستا در حوزه پروژه‌های قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و ۴۰ پروژه در حوزه شرکت آب فاضلاب آماده بهره‌برداری هستند. امیدواریم بتوانیم تا پایان سال حدود ۲۰۰ روستا را از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند کنیم.

داوودی با اشاره به انجام پروژه‌های متعدد در شهر‌های دارای تنش آبی افزود: پروژه حفر چاه و اجرای خطوط انتقال آب در جوانرود، پروژه رفع تنش آبی شهر هرسین از محل سراب هرسین و تامین آب جایگزین برای سراب هرسین، حفر سه چاه در کنگاور، حفر چاه و اجرای خط لوله آب در کرند غرب از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: در شهر‌های کوچکتر مثل بانه وره، سرمست و میرآباد با پروژه‌های تعریف شده در تلاشیم تا اردیبهشت ماه سال آینده آب را به صورت ۲۴ ساعته در اختیار مردم قرار دهیم تا تابستان سال آینده یک تابستان متفاوت نسبت به تابستان‌های سال قبل باشد.

رضا داوودی با اشاره به وجود انشعابات غیرمجاز در سطح استان گفت: تیم انشعابات غیرمجاز به صورت ۲۴ ساعته مشغول به کار و در حال رصد انشعابات غیر مجاز است. برخی از انشعابات توسط ما شناسایی می‌شود و برخی از آن‌ها توسط مردم گزارش می‌شود.

وی اجرای پروژه‌های آبرسانی در روستا‌ها را وابسته به عدم وجود معارض برای اجرا عنوان کرد و گفت: برای اجرا و تسریع در روند پروژه‌ها روستا‌هایی در اولویت هستند که معارض کمتری داشته باشد. در برخی از روستا‌ها با اهالی روستا معارضات جدی داریم که مانع اجرای پروژه‌ها می‌شوند. امیدواریم با کمک مردم پروژه‌ها را با سرعت بیشتری به جلو ببریم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار