نخستین سایت ۵G همراه اول در بجنورد، به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نصب و راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 14 February 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی اظهار کرد: در راستای توسعه ارتباطات نوین و بهبود کیفیت سرویس‌های مخابراتی و با هدف افزایش سرعت اینترنت همراه، به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فناوری نسل پنجم تلفن همراه در سایت همراه اول خیابان مهر بجنورد نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رسول علی اصغرپور گفت: توسعه و پیاده‌سازی فناوری نسل پنجم تلفن‌همراه موسوم به ۵ G، دارای مزایایی بسیاری از جمله سرعت بسیار بالا، تاخیر بسیار کم و شبکه پایدار است و موجب توسعه اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی، فضای ذخیره ابری، پیشرفت چشمگیر در حوزه واقعیت مجازی و مدیریت هوشمند شهری است.

وی افزود: مشترکان همراه اول که گوشی‌های تلفن‌همراه‌شان از فناوری ۵ G پشتیبانی می‌کند، می‌توانند در نقاط تحت پوشش از این سرویس بهره‌مند شوند، همچنین برای سایر مشترکان که گوشی ۵ G ندارند، از طریق مودم و سرویس وای‌فای امکان استفاده از این فناوری وجود دارد.

وی گفت: ابتدای امسال به خبرنگاران قول دادیم که تا پایان سال، نیمی از این برنامه‌ریزی را انجام دهیم. اکنون که در اواسط بهمن ماه قرار داریم، از قول داده‌شده جلوتر هستیم و ۳۷۰ کیلومتر فیبر نوری را در شهر‌های استان اجرا کرده‌ایم.

علی اصغرپور ادامه داد: تلاش ما این است که تا خرداد ماه سال آینده، فیبرگذاری در تمام شهر‌های استان که در تعهد مخابرات است به پایان برسد. توسعه این اقدام با همکاری شهرداری‌ها و مجوز‌هایی که آن‌ها صادر می‌کنند انجام می‌شود، البته این کار در بجنورد برعهده مجموعه دیگری به‌جز مخابرات قرار دارد.

وی به سایت‌های مخابراتی در استان اشاره و اظهار کرد: ۳۸۰ آنتن BTS یا دکل مخابراتی در استان وجود دارد که تا سال گذشته ۲۶۰ مورد از آن‌ها به اینترنت نسل چهارم ۴ G مجهز شده بود. از ابتدای امسال ۱۰۰ سایت دیگر به اینترنت ۴ G یا ۴.۵ G مجهز شدند و اکنون ۲۰ سایت ۲ G در روستا‌های استان باقی مانده است که تا پایان اسفند ماه همه آن‌ها مجهز به اینترنت نسل چهارم خواهند شد و مردم می‌توانند از سرعت بیشتر اینترنت بهره‌مند شوند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار