مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان گلستان ضمن تبیین ابعاد اهمیت حضور انتخابات ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده برای کمک به حضور پرشور مردم توسط این نهاد را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸ 19 February 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا ابراهیمی‌فر در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۰۰ طلبه در مدارس و موسسات علمیه حوزوی برادران در استان گلستان در حال تحصیل و قریب به ۶۰۰ نفر نیز مشغول تبلیغ و خدمت‌رسانی به مردم هستند، اظهار کرد: علاوه بر این، طلاب خواهر و طلاب عزیز اهل سنت نیز در استان هستند که توسط مراجع دیگری مدیریت و راهبری می‌شوند.

وی با بیان اینکه حضور در انتخابات هم یک حق است و هم فرض و تکلیف، افزود: در نظامی که بر پایه اراده و نظر مردم بنا شده است، انتخابات و رای دادن یک حق مسلم و غیرقابل تفویض برای مردم بوده و آن‌ها حق دارند از بزرگترین مساله یعنی انتخاب رهبر تا سطوح پایین‌تر یعنی اعضای شورای شهر و روستا نقش‌آفرینی کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گلستان با تأکید بر اینکه علاوه بر این حق، رای دادن یک تکلیف مهم شرعی و قانونی است، خاطرنشان کرد: ما نسبت به آبادانی، استقلال، آزادی و پیشرفت کشور عزیزمان به عنوان یک ایرانی وظیفه داریم از انقلاب اسلامی و کیان این میهن در برابر بدخواهان محافظت کنیم که رای دادن و مشارکت در تصمیم‌سازی کلان کشور یکی از مهم‌ترین جلوه‌های بروز این تکلیف و وظیفه است.

ابراهیمی‌فر شرکت در انتخابات را دارای پیام‌های بزرگ برای جهانیان دانست و تصریح کرد: یکی از این پیام‌ها ایستادگی ملت ایران در برابر خوی استکباری دشمن و توطئه‌های آنان اعم از تحریم و تهدید و ترور و ... و ایستادن پای انقلاب اسلامی و آرمان‌های امامین انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه ما نسبت به روح امام راحل و خون شهدای‌مان نیز مسئولیت‌هایی برعهده داریم، اضافه کرد: حضور پرشور در عرصه انتخابات و انتخاب افراد اصلح یکی از این مسئولیت‌هاست.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گلستان با تشبیه آرای مردم در انتخابات به قطرات خون شهیدان از منظر پایداری و حراست از میهن اسلامی، ادامه داد: لذا من انتخابات را هم مقدس و تبلور احقاق حق مردم دانسته و هم بستر ادای تکلیف آنان برای آبادانی میهن.

ابراهیمی‌فر از تدارک برنامه‌های مختلف در مدارس علمیه و میان مبلغین با هدف افزایش مشارکت و انتخابات پرشور در استان گلستان خبر داد و گفت: هم اساتید ما در مدارس علمیه به صورت مستقیم برای طلاب و هم مبلغین ما برای مردم در سخنرانی‌ها با جهاد تبیین و روشنگری اهمیت حضور در انتخابات را تشریح می‌کنند.

وی با تاکید بر شبکه گسترده و اثربخشی بالای طلاب و روحانیون در جامعه، اظهار کرد: در طی ماه‌های اخیر برگزاری نشست‌های بصیرتی و کرسی‌های آزاداندیشی و تحلیل مسائل روز را در دستور کار برنامه‌های حوزه‌های علمیه داشته‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گلستان با بیان اینکه از ابتدای سال نیز به صورت هدفمند مبتنی بر فرمایشات رهبری معظم برای امیدافرینی مبلغین را تشویق کرده‌ایم در نهضت تبیین دستاورد‌های نظام برای مردم حضور فعال داشته باشند.

ابراهیمی‌فر با دعوت از همه ملت شریف ایران به ویژه گلستانی‌ها برای حضور پرشور در انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: امیدوارم همه مردم فارغ از گلایه‌ها و به دور از سلایق سیاسی و ... برای آبادانی کشور به پای صندوق‌ها آمده و خود را برای تشویق دیگران نیز آماده کنند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار