استاندار سمنان از ثبت ملی ۳۲ اثر از صنایع دستی این استان طی دو سال و نیم اخیر و در دولت سیزدهم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ 23 February 2024

به گزارش تابناک سمنان، سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۳ اسفندماه در نشست تبیینی و صمیمانه با اعضای اتحادیه صنایع دستی استان که در سالن فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد اظهار کرد: صنایع دستی جزو مشاغل کم سرمایه، اما زود بازده می‌باشد و دولت سیزدهم نیز حامی حوزه‌های مردمی به خصوص در حوزه میراث است.

وی افزود: استان سمنان، استانی کویری و صنعتی است که در کنار این ویژگی‌ها به دستان توانا و انگشتان هنرمند، اثرات مطلوبی در حوزه صنایع دستی به تولید و ثبت رسیده است.

استاندار سمنان گفت: در کنار کویری بودن و وجود ظرفیت‌های دیگر، استان سمنان فعالیت‌های خوبی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد.

وی تصریح کرد: اولویت ما در سال آینده تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی است.

استاندار سمنان با اشاره به دستاورد‌های دولت سیزدهم در استان گفت: رشد اقتصادی مناسب، ایجاد اشتغال، انتخاب شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور، آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی که درخواست مردم سمنان و حاصل تلاش و پیگیری‌های شبانه روزی بوده از دستاورد‌های مهم دولت در استان سمنان است.

هاشمی گفت: در طی سالیان متمادی مجموعا ۵۴ اثر از صنایع دستی این استان به ثبت رسیده، اما در طی دو سال و نیم گذشته و در دولت سیزدهم، بیش از ۳۲ اثر ثبت ملی شده که این امر، نشان از اقدامات مطلوب در این حوزه دارد.

وی با اشاره به اهمیت بازاریابی برای صنایع دستی هنرمندان هم استانی تاکید کرد: نیازمندیم زنجیره ارزش را راه اندازی نماییم تا به اشتغال رونق دهیم و همچنین باید ازین پس نماینده اتحادیه صنایع دستی در جلسات کارگروه اشتعال حضور یابد.

استاندار سمنان در پایان ضمن دعوت همه مردم به ویژه فعالین حوزه میراث فرهنگی به حضور پرشور در انتخابات، تاکید کرد: انتظار می‌رود که تمام فعالین حوزه میراث فرهنگی علاوه بر حضور خود در پای صندوق‌های رای، جامعه هدف و تمام افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستند را به حضور در پای صندوق‌های رای تشویق کنند تا انشاله با برگزاری انتخابات پرشور شاهد ورق زدن برگ زرین دیگری در تاریخ نظام جمهوری اسلامی باشیم.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار