استاندار سمنان بر لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و دیدار چهره به چهره با دانشجویان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ 23 February 2024

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه سوم اسفندماه در نوزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با اشاره به اهمیت انتخابات این ماه اظهار کرد: استان سمنان دارای فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی است که یکی از آن‌ها، دانشگاهی بودن استان است و به همین دلیل سرانه با سوادی و دانشجویان در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: کمیسیون دانشجویی و کارگری استان به دلیل برگزاری منظم جلسات و اقدامات مناسب به عنوان کمیسون‌های برتر کشوری برگزیده شده اند.

هاشمی با اشاره به ضرورت توجه به نشست‌های دانشجویی و خصوصا کرسی‌های آزاداندیشی ادامه داد: چندین جلسه کرسی آزاد اندیشی و دیدار صمیمانه با دانشجویان برگزار شده و از این پس نیز لازم است این جلسات مداوم برگزار شود تا دغدغه دانشجویان به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به نیاز دانشگاه‌ها به فضای خوابگاهی بیشتر تصریح کرد: در هفته گذشته سه خوابگاه دانشجویی ویژه متاهلان با حضور وبیناری رئیس جمهور افتتاح شد.

استاندار سمنان با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح استان طی دو سال و نیم اخیر گفت: خوشبختانه استان در اغلب شاخص‌ها در سطح کشور دارای رتبه برتر بوده است که افزایش شرکت‌های دانش بنیان از ۷۰ به ۱۴۵ شرکت، انتخاب شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور و همچنین نماینده ایران در اتحادیه جاده ابریشم، آغاز عملیات اجرایی ساخت تالار بزرگ سمنان و مجتمع فرهنگی شاهرود، کسب رتبه برتر در حوزه حجاب و عفاف، رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و نرخ بیکاری کمتر از ۶ درصد، احیای ۱۶۴ واحد راکد، سومین استان ارزان کشور بر اساس اعلام سازمان آمار کشور و. از مهمترین اقدامات انجام شده در استان طی دولت سیزدهم است.

استاندار سمنان همچنین در جلسه ساماندهی امور جوانان استان گفت: برنامه‌های حوزه جوانان در همه ایام سال انجام و محدود به هفته جوان نشود.

وی افزود: از سفر اول رئیس جمهور به استان اعتبارات بسیار خوبی به حوزه ورزش و جوانان اختصاص داده شد و تلاش داریم از سفر دوم نیز اعتبارات خوبی جذب نماییم.

استاندار سمنان اظهار کرد: جوانان در همه حوزه‌ها جوانان بسیار دانا و پرانگیزه ظاهر می‌شوند و به همین دلیل برنامه‌های جوانان نباید خلاصه به هفته جوان باشد و لذا در تمام ایام سال برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

هاشمی در ادامه گفت: سرمایه گذاری در حوزه جوانان برای آینده بسیار مناسب و ارزشمند است تا دشمن که هدفش از بین بردن انگیزه جوانان می‌باشد در این حوزه نیز با شکست مواجه شود.

وی بیان کرد: در حوزه علمی، دانش بنیان و هوش مصنوعی جوانان ما پیشگام بوده اند و از این جهت هر زمان به جوانان اعتماد کردیم موفق ظاهر شدیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه باید جوانان موفق استان در برنامه‌های مختلف مانند نماز جمعه، جشن‌ها و اعیاد معرفی شوند افزود: برنامه‌های حوزه جوانان نباید فقط در مرکز استان و شهرستان‌ها باشد و لازم است در روستا‌ها با استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها و شورا‌های روستا این برنامه‌ها برگزار شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار