نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری و نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، انتخابات را بیعت مجدد با اسلام، قرآن و رهبری دانست و بر لزوم مشارکت مردم در آن تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 24 February 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از ایسنا، آیت‌الله غلامرضا فیاضی اظهار کرد: به فرموده قرآن کریم، مومنان کسانی هستند که هنگام پیش آمدن مسئله اجتماعی، اطراف رسول اکرم (ص) را رها نمی‌کنند مگر آنکه خود آن حضرت اذن بفرمایند.

وی تاکید کرد: این آیه مخصوص زمان پیامبر اکرم (ص) نیست چرا که قرآن در زندگی بشر جریان دارد و همانطور که شب و روز و ماه و خورشید در زندگی بشر موثر هستند، قرآن نیز در زندگی جریان دارد.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که شرط ایمان این است که در مسائل اجتماعی و سیاسی به صورت جدی ورود کرده و خودمان را کنار نکشیم.

آیت الله فیاضی گفت: تمام دشمنان اسلام و قرآن در غزه خباثت باطنی و درنده خویی خود را به جهان نشان داده و با پررویی تمام می‌گویند که اگر اسرائیل وجود نداشت باید آن را ایجاد می‌کردیم.

وی با تاکید بر اینکه جبهه استکبار با کشتی و هواپیما‌هایی پر از سلاح از رژیم جعلی حمایت می‌کند و به دنبال نابودی مسلمانان فلسطین هستند، گفت: همان دشمنان خبیث و کثیف از طریق رسانه‌های تحت سلطه خودشان تلاش می‌کنند که مردم ما را از شرکت در انتخابات بازدارند و باید هوشیار باشیم و فریب آن‌ها را نخوریم.

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: بفرموده امام راحل شرکت در انتخابات یک واجب شرعی است و امری واجب، ملی و عقلانی محسوب می‌شود و هر ملتی که می‌خواهد حیات داشته باشد باید مقابل دسیسه دشمنانی که به آن‌ها چشم طمع دوخته‌اند مقاومت کرده و پوزه این دشمنان را به لجن بمالند.

وی تاکید کرد: شرکت در انتخابات یک واجب شرعی و ملی بوده و هر مرد و زن غیرتمندی که به این آب و خاک علاقه دارد و خود را ایرانی می‌داند این تکلیف را بر دوش دارد که از نظام حمایت کند و یکی از مهم‌ترین حمایت‌ها نیز شرکت در انتخابات است.

آیت الله فیاضی همچنین اظهار کرد: مهمترین رکن جمهوری اسلامی مجلس خبرگان رهبری است. چرا که دو وظیفه اصلی بر دوش دارد که یکی از آن‌ها تشخیص از میان افراد مختلف برای رهبری نظام است که زمینه آن را دارند.

وی تصریح کرد: نظارت بر رهبر و رهبری نیز وظیفه دوم مجلس خبرگان رهبری است و در شرایط مختلف باید تعیین رهبر را انجام بدهد.

وی اظهار کرد: امیدواریم خداوند، رهبرمان حضرت آیت الله خامنه‌ای را محافظت کند و شر کفار و اجانب را به خودشان برگرداند و پرچم انقلاب نیز توسط ایشان به حضرت، ولی عصر (عج) تحویل شود.

این نامزد مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: شرکت در انتخابات بیعت مجدد با اسلام، قرآن و رهبری است و هر رأی یک سیلی به صورت دشمنان است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام نیز زمانی که مبعوث شدند در تحریم شدید قرار گرفتند و مجبور شدند در یک دره با اصحابشان زندگی کنند.

وی گفت: با تمام سختی‌های آن دوران، صبر کردن و مقاومت پیامبر اسلام و اصحابشان سبب شد کارشان به جایی برسد که حاکمیت اسلام را در کره زمین تاسیس کرده و از برکت آن نیز کشور ما مسلمان شود.

آیت الله فیاضی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده است که نخواهد گذاشت کفار تسلط بر مسلمین داشته باشند. اما این موضوع نیز پیش زمینه‌ای دارد و آن این است که از دروغ غیبت و معصیت‌ها فاصله بگیریم و خواست خدا را در اولویت خود قرار دهیم تا این آیه نیز شامل ما بشود.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: برای نمود این موضوع در کشور ما می‌توانیم به امام خمینی (ره) اشاره کنیم و طوفانی که در صحرای طبس باعث ایجاد وحشت در دل دشمن و آتش گرفتن بساطشان شد تا نتوانند آسیبی به کشور ما وارد کنند؛ که اگر تا الان می‌توانستند کاری کنند حتماً انجام داده بودند.

نگاهی به زندگینامه آیت‌الله فیاضی

آیت‌الله غلامرضا فیاضی متولد سال ۱۳۲۸ در استان قم است.

وی پس از فراگیری قرآن و بخشی از دروس فارسی نزد مادر خود و مکتب‌خانه، با پدر خویش مرحوم حاج اسدالله که به شغل بنایی اشتغال داشت، به بنایی ساختمان مشغول شدند. اما پس از آشنایی با روحانی جلیل القدری که برای تعمیر ساختمان او رفته بود، با عنایت آن روحانی و رخصت پدر به طلبگی روی آورد و به حوزه علمیه قم رفت.

وی علاوه بر سال‌ها تبلیغ دین، دروس مختلف دوره مقدمات و سطح را بار‌ها تدریس کرده و سپس بدایه، نهایه و شرح اشارات و اسفار تدریس دارند.

وی در محضر اساتیدی از جمله آیة‌الله گلپایگانی، آیة‌الله اراکی، آیة‌الله جواد تبریزی، آیة‌الله کاظم تبریزی، آیة‌الله شاه آبادی، آیة‌الله حائری، آیة‌الله وحید خراسانی، آیة‌الله فاضل لنکرانی، آیة‌الله نوری همدانی، آیة‌الله الله مصباح یزدی، آیة‌الله جوادی آملی، آیة‌الله علامه حسن‌زاده آملی و آیة‌الله مؤمن شاگردی کرده است.

عضو در مجلس خبرگان رهبری، عضو هیأت رئیسه مؤسسه امام خمینی (ره)، عضو هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی، مدیر مرکز تخصصی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم، عضو هیأت ممیزه مشترک مؤسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی حوزوی دانشگاهی و عضو هیأت امنای دانشگاه قم از جمله سوابق آیت آلله غلامرضا فیاضی است.

هستی و چیستی در مکتب صدرائی، علم‏ النفس فلسفی، درآمدی بر معرفت ‏شناسی و همچنین تعلیقات اسفار برخی از آثار وی به حساب می‌آید.

برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از خراسان شمالی، آیت الله غلامرضا فیاضی و حجت الاسلام علی اسلامی‌فر نامزد شده‌اند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار