مسوول غرفه یزد در چهل و نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین آلمان گفت: استقبال از غرفه های ایران بویژه استان یزد به واسطه نگرش جدید غرب درباره ایران بسیار بهتر از دوره های قبل بود .
کد خبر: ۱۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴ 08 March 2015
استقبال از غرفه گردشگری یزد در آلمانبه گزارش تابناک یزد،محسن حاجی سعید گفت: یزد هم به عنوان یکی از استان های فعال در کنار کردستان، همدان، آذربایجان غربی و شرقی در این نمایشگاه که با حضور 180 کشور جهان آغاز به کار کرد حضور دارد.
وی افزود: یکی از راهکارهای معرفی استان در عرصه بین الملل شرکت در نمایشگاه های بین المللی و معرفی ناشناخته های استان است به همین دلیل جمعی از دست اندرکارن و فعالان حوزه گردشگری یزد با هدف معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری و مواریث جهانی استان در این نمایشگاه حضور دارند.
مسوول غرفه یزد در نمایشگاه گردشگری آلمان درباره جایگاه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به عنوان معتبرترین نمایشگاه گردشگری جهان شناخته می شود به همین دلیل حضور استان یزد زمینه ای برای جذب گردشگران خارجی به خصوص گردشگران اروپایی خواهد بود.
حاجی سعید با بیان اینکه غرفه یزد در اختیار جامعه هتلداران استان و انجمن راهنمایان گردشگری قرار گرفته است، افزود: جاذبه های گردشگری استان یزد به دلیل تفاوت های زیستی و هنرهای معماری برای گردشگران اروپایی بسیار جذاب و دارای اهمیت است.
رییس جامعه تورگردان های استان، اقدام اداره کل میراث فرهنگی استان را برای حضور فعال یزد در نمایشگاه های خارجی موثر و ستودنی دانست و افزود: بخش خصوصی نیز در کنار این گونه اقدامات همراه با دولت به معرفی توانایی های گردشگری استان خواهد پرداخت.

وی درباره میهمانان و بازدیدکنندگان بین المللی مطرح حاضر شده در غرفه یزد نیز گفت: طالب رفاهی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری UNWTO، خانم فلیسی تاس رسنیگ رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری، مسوولان بزرگترین تورگردانهای خارجی و داخلی، فعالان عرصه گردشگری کشورهای مختلف، نمایندگان دولتی کشورها ، خبرنگاران و مدیران خبرگزاری ها از جمله رویترز ،شبکه Travel news ، نویسندگان کتاب های گردشگری و سفرای کشورهای مختلف از این غرفه بازدید کردند.
مسوول غرفه استان یزد یادآور شد: از میهمانان کشورمان نیز می توان به حضور دکتر سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، دکتر رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور و ماجدی سفیر ایران در آلمان اشاره کرد.
حاجی سعید تصریح کرد: با توجه به لزوم حضور بخش خصوصی ، تعدادی از فعالان گردشگری استان هم در نمایشگاه حضور داشتند .
وی درباره دیگر برنامه های غرفه گردشگری استان یزد گفت: حدود یک ماه قبل استان یزد به عنوان تنها استان کشور در نمایشگاه فیتور اسپانیا شرکت کرده بود ، 10 روز پیش هم در نمایشگاه گردشگری تهران شرکت کردیم.
به گفته وی در مجموع غرفه استان یزد در طول یک ماه گذشته در سه نمایشگاه شرکت کرده ضمن آنکه در تمامی این نمایشگاهها دفاتر خدمات سفر استان و راهنمایان گردشگری و شرکت توسعه گردشگری و در واقع بخش خصوصی حضور جدی داشته است.
چهل و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری(ITB) برلین 13تا 16 اسفند ماه 93مصادف با 4تا 7 مارس 2015با حضور 180 کشور از 5 قاره برگزار شد که گذشت حدود نیم قرن از برگزاری این نمایشگاه اهمیت آن را دو چندان می کند.
ایران نیز با حمایت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با هماهنگی شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با غرفه ای حدود یکهزار و 90 متر مساحت در این نمایشگاه شرکت کرده است.
استان یزد یکهزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و 600 بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
به گزارش ایرنا،استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد هم به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار