دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه به اخلالگران نظم در مراسم چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ 11 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشکاه خبرنگاران جوان حمیدرضا کریمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن مراسم چهارشنبه سوری، گفت : متاسفانه در سال‌های اخیر مراسم چهارشنبه سوری یا چهارشنبه آخر سال کارکرد سنتی خود را از دست داده، به شکلی که تعدادی هنجارشکن به اقداماتی دست می‌زنند که شادی مردم را به غم و عزا تبدیل می‌کند. 

وی افزود: در این میان تعدادی افراد سودجو از موقعیت بوجود آمده سوء استفاده کرده و با تولید، نگهداری و یا توزیع مواد محترقه و آتش زای غیراستاندارد در بین مردم و بویژه جوانان و نوجوانان، امنیت آن‌ها را با تهدید جدی روبرو می‌کنند. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا، با هرگونه اخلال در نظم و امنیت و برهم زنندگان آسایش مردم برخورد قاطع قضایی صورت می‌گیرد. 

وی با اشاره به کشف و ضبط مقادیری مواد محترقه در ماه‌های اخیر، گفت: طبق قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، به منظور حفظ امنیت جانی و مالی مردم، ضابطین دستگاه قضایی نسبت به کشف و انهدام باند‌های قاچاق مواد محترقه، شناسایی عوامل و مراکز ساخت، شناسایی انبارها، خودرو‌های فروشنده مواد محترقه و آتش زا و مقابله با تهیه و فروش مواد منفجره و محترقه غیراستاندارد و غیرمجاز در سطح استان اقدام می‌کنند و ضمن برخورد قانونی، انبارهایشان نیز پلمب می‌شود. 

کریمی به نقش خانواده‌ها در کاهش تلفات و آسیب‌های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید فرزندان خود را از خطرات مواد محترقه و آتش‌زای غیرایمن آگاه کنند. 

مدعی العموم استان تاکید کرد: همراهی خانواده‌ها باعث خواهد شد تا چهارشنبه آخرسال را در امنیت سپری کرده و تعطیلات نوروز خوبی را در کنار اعضای خانواده خود داشته باشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار