مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: با افزایش تعداد پروازهای این فرودگاه در هفته های اخیر ظرفیت جابجایی مسافر به بیش از ۲ برابر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۵۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 12 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، مجتبی بیاتی، روز سه شنبه اظهار کرد: در حال حاضر به طور هفتگی ۴۰ پرواز از فرودگاه کرمانشاه انجام می گیرد که سه هزار و ۲۰۰ مسافر را به مقصدهای تهران ، مشهد و عسلویه جابجا می کند.

وی افزود: شرکت هواپیمایی ماهان بعد از ۱۵ سال دوباره پروازهای خود از کرمانشاه به تهران و بالعکس را در روزهای شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه از سر گرفته است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه ادامه داد: شرکت هواپیمایی سپهران و آوا نیز همه روزه و به صورت رفت و برگشت به مقصد مشهد را ارایه می دهد و شرکت ایران ایر نیز پروازهای کرمانشاه - تهران را در برنامه دارد.

بیاتی با بیان اینکه هم اکنون به طور روزانه به تهران و مشهد پرواز برقرار است اضافه کرد: شرکت های کاسپین و پارس نیز پروازهای عسلویه را در برنامه کاری خود دارند.

وی با قدردانی از پیگیری های استاندار کرمانشاه برای افزایش تعداد پروازهای فرودگاه کرمانشاه یادآور شد: هم اینک تعداد پروازهای هفتگی از طریق این فرودگاه به ۴۰ پرواز رسیده است که پیش از این به هفته ای ۱۵ پرواز کاهش یافته بود.

بیاتی یادآور شد: برای دایر شدن پروازهای کیش و قشم نیز قول هایی داده شده تا در ایام نوروز برقرار شود که هنوز نهایی نشده است.

پیشرفت ۳۹ درصدی باند جدید فرودگاه کرمانشاه

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه همچنین در مورد وضعیت بهسازی باند این فرودگاه نیز گفت: برای از رده خارج کردن باند قدیمی این فرودگاه که بیش از نیم قرن قدمت داشت و بهسازی آن نیاز بود برای جلوگیری از توقف پروازها یک باند جدید ایجاد شود که با احداث آن هم اکنون پروازها از طریق این باند صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار و ۶۰۰ پرواز نشست و برخاست از طریق این باند جدید انجام شده است افزود: باند در دست بهسازی فرودگاه نیز هم اکنون از ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که اوایل سال آینده با مساعد شدن هوا عملیات آسفالت ریزی آن آغاز خواهد شد.

بیاتی یادآور شد: با اتمام کار بهسازی باند قدیمی این فرودگاه و بهره برداری از آن فرودگاه کرمانشاه از سال آینده دارای ۲ باند پرواز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار