یافتن وکیل اشتغال ایرانی متخصص به‌خصوص در خارج از کشور برای ایرانیان اهمیت بسیاری دارد. این وکلا که به آن وکلای کار نیز می‌گویند، از نظر حقوقی در امور مربوط به کار و کارگر فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۵۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ 16 March 2024

ضرورت وکیل اشتغال ایرانی برای کار به صورت آنلاین

PersianAttorney.org - یافتن وکیل اشتغال ایرانی متخصص به‌خصوص در خارج از کشور برای ایرانیان اهمیت بسیاری دارد. این وکلا که به آن وکلای کار نیز می‌گویند، از نظر حقوقی در امور مربوط به کار و کارگر فعالیت می‌کنند.

این افراد بر اساس قوانین کار کشور مورد نظر در عقد قراردادهای کاری، حل مشکلات بین کارگر و کارفرما، دفاع از حقوق کارگران، مشکلات بیمه اجتماعی و سایر موارد مربوط به کار و اشتغال فعالیت دارند.

وکلای کار ایرانی مشاوران قانونی از طرف موکلان ایرانی خود هستند که از حقوق آنان در محاکم قضایی دفاع می‌کنند. این افراد هم به صورت حضوری و هم مشاوره آنلاین، خدمات خود را ارائه می‌دهند. در ادامه این مقاله به اهمیت و ضرورت نقش این وکلا در رسیدگی به امور مربوط به کار می‌پردازیم.

بهترین زمان مشورت با وکیل اشتغال ایرانی به‌ صورت آنلاین

وظایف وکیل اشتغال چه به‌صورت حضوری و چه آنلاین، یکی است. این افراد تخصص خود را در حوزه مربوط به کار و اشتغال دریافت کرده‌اند. به‌همین‌دلیل، با قوانین اداره کار و حقوق کارگران آشنا هستند. هر کشوری دارای قوانین کار متفاوتی است. بنابراین، این وکلا بر اساس قانون کار آن کشور به موکلان خود مشاوره می‌دهند.

امروزه وکلای اشتغال ایرانی از طریق آنلاین نیز جلسات خود را با موکلان برقرار می‌کنند. پیشرفت تکنولوژی موجب شده ‌است که افراد حتی از راه دور نیز قادر به دریافت خدمات وکیل اشتغال ایرانی باشند.

وکلای کار نماینده حقوقی موکلان خود هستند و می‌توانند به‌جای آن‌ها نیز در مراجع قضایی حضور داشته باشند. در صورتی که ایرانیان در زمان کار با کارفرما به مشکل برخورد کنند و حقوق آنان در معرض خطر قرار گیرد، باید به این وکلا مراجعه کنند. در حالت‌کلی، بهترین زمان برای تماس با این وکلا و طرح مشکلات کار با آن‌ها، در مواقعی است که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

هنگام استخدام در یک اداره یا سازمان

ایرانیانی مهاجر برای استخدام در اداره یا سازمان مد نظر خود در یک کشور دیگر، بدون شک باید با یک وکیل کار ایرانی مشورت کنند. این وکلا به‌خوبی می‌توانند موکلان خود را از قوانین و مقررات اداره کار آن کشور مطلع کنند.

مشورت با وکیل قبل از استخدام در یک حرفه یا شغل جدید موجب می‌شود که ایرانیان با شرایط کاری آن سازمان بیشتر آشنا شوند. همچنین در حین استخدام به مشکل قانونی برخورد نکنند.

زمان عقد قرارداد اشتغال به کار

قراردادهای کاری دارای تبصره‌ها و بندهای قانونی بسیاری هستند. ایرانیانی که به‌تازگی قصد عقد قرارداد کاری با اداره مورد نظر را دارند، باید از تمامی مقررات قرارداد کاری خود اطلاع داشته باشند.

بدون‌شک در این‌زمان، به یک وکیل اشتغال ایرانی متخصص نیاز پیدا خواهند کرد. همچنین این افراد برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی خود نیز باید قرارداد کاری مناسب منعقد کنند‌. در غیراین‌صورت، قادر به شروع کسب‌وکار خود نخواهند بود.

هنگام ایجاد مشکلات در حین کار

در برخی از مواقع کارگران با کارفرما دچار مشکل و اختلاف می‌شوند. در این ‌زمان، بهترین راه برای حل سریع این اختلافات، مراجعه به یک وکیل کار است.

این وکلا در زمان ایجاد مشکلاتی از قبیل: عدم پرداخت حقوق کارگران، تنبیه غیر قانونی کارگر، تبعیض نژادی، تعرض کلامی و غیره به دفاع از حقوق موکل خود می‌پردازند. این افراد در صورت لزوم در دادگاه حاضر می‌شوند و با ارائه مدارک کافی به قاضی، در راستای جلوگیری از پایمال شدن حقوق موکل خود تلاش می‌کنند.

چگونگی ارتباط با وکیل اشتغال ایرانی از طریق آنلاین

موکلانی که امکان مراجعه حضوری به دفتر وکیل اشتغال را ندارند می‌توانند از طریق تماس تصویری، ارتباط تلفنی، چت آنلاین، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی با وکیل مورد نظر ارتباط داشته باشند.

موکلان باید اطلاعات لازم را از طریق آنلاین به وکیل خود ارسال کنند و راهنمایی او را در مورد حل مشکلات پیش‌آمده در حین کار جویا شوند. البته در مواقعی که نیاز به حضور فیزیکی وکلای کار در محاکم قضایی است، این افراد باید در زمان مقرر حضور خود را در دادگاه اعلام کنند.

بیشتر بخوانید:

https://www.tabnak.ir/fa/news/1214744/دلایل-نیاز-به-یک-وکیل-اشتغال-ایرانی-در-خارج-از-کشور

توجه داشته باشید که این مطلب راهنمایی عمومی برای انتخاب وکیل ایرانی است و نکات قانونی را پوشش نمی‌دهد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار