نایب رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی کرمانشاه:
نایب رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی استان کرمانشاه به پر شدن تنها ۵۰ درصد از ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی استان در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: خانه مسافرهای غیرمجاز بازار اقامتگاه های بوم گردی را کساد کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱ 03 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، یاور عبیری با بیان اینکه در ایام نوروز ۸۷۶۳ گردشگر نوروزی میهمان اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه بودند، اظهارکرد: در مجموع در نوروز امسال تنها حدود ۵۰ درصد از ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی استان تکمیل شد که آن هم بیشتر مربوط به منطقه اورامانات بود. 

وی افزود: در نوروز سال گذشته ۸۰ تا ۹۰ درصد از ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه پُر شده بود، اما متاسفانه امسال این روند کاهش داشت. 

نائب رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی استان کرمانشاه در خصوص چرایی کاهش آمار اسکان در اقامتگاه های بوم گردی استان هم گفت: شاید یکی از دلایل کاهش این آمار تاثیرات تورم باشد، چرا که عمده میهمانان ما از قشر متوسطه جامعه هستند که تورم روی اقتصاد آنها هم تاثیر گذاشته است. 

وی افزود: از طرفی جولان خانه مسافرهای غیرمجاز در ایام نوروز ضربه سنگینی را بر پیکره اقامتگاه های بوم گردی، نه تنها در کرمانشاه بلکه در کل ایران وارد کرده است. 

رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کشور تاکید کرد: متاسفانه عزمی برای جمع آوری خانه مسافرهای غیرمجاز در سطح کشور وجود ندارد و همین موضوع هم باعث شده تا فعالیت آنها بازار کار اقامتگاه های بوم گردی را کساد کند. 

مدیر اقامتگاه بوم گردی آرتین دینور یادآور شد: علیرغم اینکه اقامتگاه های بوم گردی برای تداوم فعالیت خود و تمدید مجوزشان باید فرآیندهای بسیار سخت گیرانه ای را پشت سر بگذارند، بیمه و حق مالیات پرداخت کنند و مدام مورد ارزیابی و رصد قرار می گیرند، اما در مقابل خانه مسافرهای غیرمجاز بدون هیچگونه سختی و هزینه‌ای به فعالیت خود ادامه می دهند و خیلی راحت هم مسافران را جذب می کنند. 

عبیری در ادامه با انتقاد از اسکان مسافران نوروزی در مدارس و خانه معلم ها در ایام نوروز گفت: متاسفانه یکی دیگر از مشکلاتی که در ایام نوروز دامن‌گیر اقامتگاه های بوم گردی شده، اسکان مسافران نوروزی در مدارس و خانه معلم ها است. 

وی توضیح داد: با وجود اینکه از ابتدا مقرر بود این مراکز تنها افرادی که فرهنگی هستند را پذیرش کنند و در صورتی نیز که ظرفیت مراکز اقامتی کاملا پُر شود، از ظرفیت مدارس برای اسکان میهمانان نوروزی استفاده شود، اما در ایام نوروز همه قشری را پذیرش می کردند و این موضوع نیز به فعالیت ما ضربه وارد کرد. 

نائب رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه اقامتگاه های بوم گردی استان در فصل سرد سال در رکود قرار داشتند، انتظار می رفت در ایام نوروز این رکود جبران شود، اما  اینگونه نشد. 

وی در ادامه به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر هم اشاره کرد و گفت: اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه امیدوارند بتوانند در تعطیلات پیش رو بخشی از رکود ماه های گذشته خود را جبران کنند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار