یک مسئول:
مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: کتاب باید از شکل دولتی خارج و مردمی شود تا فرهنگ آن در جامعه بدرستی احیا شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 26 October 2015

مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: کتاب باید از شکل دولتی خارج و مردمی شود تا فرهنگ آن در جامعه بدرستی احیا شود.

به گزارش تابناک ایلام، علی مهرعلیزاده روز دوشنبه در نشست هماهنگی بیست و سومین دوره هفته کتاب در مجتمع ارشاد ایلام اظهار کرد: یکی از آسیب های کنونی در حوزه کتاب دولتی بودن است که برای رفع این مشکل باید بصورت فردی و مردمی تغییر یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه کشورمان وضعیت مناسبی در زمنیه مطالعه ندارد، افزود: در این زمینه باید اقدام تاثیرگذار انجام شود تا اصلاحی در زمینه سیستم معیوب کنونی اعمال شود.
مهرعلیزاده همچنین از دستگاه های فرهنگی استان خواست تا ظرفیت خود را کنار هم قرار داده تا با هم افزایی لازم خروجی مطلوبی در حوزه مطالعه مشاهده شود.
وی با اشاره به روند تکمیل کتابخانه مرکزی ایلام گفت: با افتتاح و بهره برداری از این کتابخانه در آینده نزدیک، تحول برجسته ای در حوزه مطالعه و کتابخوانی استان ایجاد خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام نیز در این نشست با اشاره به در پیش بودن بیست و سومین هفته کتاب (24 تا 30 آبان) تاکید کرد: ستاد بزرگداشتی با مشارکت کمیته های مختلف تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده اند.
مراد جلیلیان تجلیل از کتابخوانان برتر، دیدار کتابداران با مسوولان استان، برگزاری نشست خبری، جمع آوری کتاب های ادارات برای اهدا به کتابخانه های عمومی، اعزام کتابداران به گردهمایی ویژه سراسری کتابداران در تهران از جمله این برنامه ها اعلام کرد.
وی همچنین از کلنگ زنی کتابخانه رزمندگان واقع در مرکز استان خبر داد و گفت: یک میلیارد ریال اعتبار اولیه برای ساخت این کتابخانه اختصاص یافته است.
در این نشست شرکت کنندگان پیرامون برگزاری مطلوب برنامه های هفته کتاب به بحث و تبادل نظر پرداختند.
31 کتابخانه عمومی نهادی و شش کتابخانه مشارکتی با 25 هزار عضو در استان ایلام فعال است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار