مدیر دخانیات کردستان خبر داد
مدیر مجتمع دخانیات استان کردستان گفت: هم اکنون 3 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر به صورت غیر مستقیم از طریق کشت توتون در سطح استان ارتزاق می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 28 October 2015

به گزارش تابناک کردستان، محمد حسین برخوردار مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در بازدید از کارخانه تعطیل شده دخانیات شهرستان سقز اظهار کرد: بر اساس قرار داد منعقده شده که تا یک ماه دیگر اجرایی می‌شود، سرمایه گذار با آورده شخصی، از تاسیسات و امکانات کارخانه دخانیات سقز برای تولید سیگارت و صادرات آن استفاده خواهد کرد.

وی گفت: احیای کارخانه سقز برای ما بسیار با اهمیت است و در کنار آن تنباکوی معسل برای افزایش اشتغال نیز تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران تصریح کرد: تولید مشترک با مشارکت سرمایه گذاران خارجی برای صادرات محصولات دخانی از دستور کارهای شرکت است.

وی گفت: کمک به ارتقای سطح درآمد توتون کاران با ارایه تسهیلات ارزان قیمت و بدون بهره و دادن بذرهای مناسب، در دستور کار قرار دارد.

مدیر مجتمع دخانیات استان کردستان هم در این بازدید با اشاره به اینکه هم اکنون 3 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر به صورت غیر مستقیم از طریق کشت توتون در سطح استان ارتزاق می‌کنند گفت: خرید تضمینی محصولات آنان، توسعه آبیاری قطره ای برای افزایش میزان درآمد و صرفه جویی آب و بهره‌وری بالای محصول، توسط شرکت دنبال خواهد شد.

محمد آیینی با یادآوری اینکه دخانیات سقز در سال 1316 در زمینی به مساحت 6 هکتار ساخته شده و همواره منبع مهمی برای تولید و اشتغال بوده اظهار امیدواری کرد کارخانه این شرکت دوباره فعال شود.

علی اکبر ورمقانی فرماندار ویژه شهرستان سقز هم فعال سازی کارخانه دخانیات این شهرستان را از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان برشمرد و عنوان کرد: از سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت دخانیات قبل از سفر به سقز از مناطق کشت توتون در مریوان بازدید کرد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار