بسته ویژه خبری تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"تابش:منشور اصلاح‌طلبی تهیه شده است،هیچ گونه تشکل کارگری در کارخانه فولاد یزد وجود نداردو"سعید جلیلی" امروز در دانشگاه یزد سخنرانی می کند"رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹ 11 November 2015
تابش:منشور اصلاح‌طلبی تهیه شده است

محمدرضا تابش نماینده اردکان با حضور در غرفه خبرگزاری ایسنا در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های جریان اصلاحات برای انتخابات گفت: خط مشی، استراتژی و راهبرد جریان اصلاحات ایجاد هماهنگی و انسجام برای حضور موثر در انتخابات است.

نماینده اردکان در مجلس با تاکید به اینکه هم جریان اصلاح طلب و هم جریان اصولگرا هر دو داخل نظام تعریف می‌شوند گفت:‌ این دو جریان دلبسته به نظام و انقلاب هستند و هر چقدراین جریانات منسجم‌تر کار انتخاباتی‌شان را انجام دهند مشارکت فراوان مردم را در صحنه‌ی انتخابات شاهد خواهیم بود.

تابش تصریح کرد:‌ البته اقتضای کار سیاسی این است زمانی که احزاب و یا جناحی قدرت را در دست گرفت برای محقق کردن اهدافش، در جهت برآورده کردن منویات و خواسته‌های مردم گام بردارد و این طبیعی است که اصلاح طلبان برای این که بتوانند میزان بیشتری از کرسی‌های مجلس را به دست آورند فعالیت می‌کنند و اصولگرایان هم همینطور.


هیچ گونه تشکل کارگری در کارخانه فولاد یزد وجود ندارد

دبیر مجمع نمایندگان کارگران استان یزد با اشاره به حادثه روز یکشنبه (16 آبان)  کارخانه فولاد یزد که  منجر  به فوت  یک کارگر شد به ایلنا گفت: تجربه نشان داده است  کارگران شاغل در  واحدهای صنعتی فاقد تشکل های کارگری معمولا بیشتر دچار حادثه می شوند.

«محمدرضا جغفری» در رابطه با نقش مثبت تشکل های کارگری در کاهش حوادث شغلی به ایلنا گفت: تشکل های کارگری حلقه واسط میان کارگران و کارفرما  و نماینده مطالبات کارگران هستند و می توانند در رابطه با کاهش نرخ حوادث شغلی می توانند موثر باشند.

وی افزود: این تشکل ها می‌توانند از یک طرف  وظیفه آموزش قواعد ایمنی به کارگران را بر عهده بگیرند و از طرف دیگر، نقص ها و کاستی ها در زمینه ایمنی را به کارفرما گزارش بدهند.

جعفری با اعلام این مطلب که  در حال حاضر، هیچ گونه تشکل کارگری در  کارخانه فولاد یزد وجود ندارد، گفت: در این شرایط، پیگیری علل بروز حادثه  و دستیابی به اطلاعات مربوط به آن دشوار است.

وی در همین رابطه افزود: غلیرغم تعدد واحدهای صنعتی فولاد در یزد، در حال حاضر فقط دو کارخانه فولاد این استان، کارخانه فولاد سامان و فولاد آلیاژ ایران واقع در شهرستان یزد، تشکل های کارگری دارند و باقی واحدها فاقد تشکل های کارگری هستند.

دبیر مجمع نمایندگان کارگران استان یزد در رابطه با حادثه خیز بودن واحدهای فولاد در یزد گفت:  یکی از دردناک ترین حوادث شغلی سالهای اخیر، حادثه فولاد غدیر یزد در سال 91 بود که منجر به فوت 18  کارگر گردید، گرچه در حال حاضر،  وضعیت ایمنی در  این کارخانه فولاد بهبود یافته اما همچنان صنعت فولاد در یزد  خطر ساز است. 

وی با اعلام این مطلب که  کارخانه فولاد یزد و فولاد غدیر از خطر آفرین کارخانه های فولاد کشور  هستند، گفت: وظیفه  بازرسان وزارت کار، بر اساس اصول مطروحه در قانون کار،  نظارت دقیق بر رعایت اصول ایمنی و بررسی کمی و کیفی معیارهای سلامت شغلی است که متاسفانه  در سالهای اخیر  کارکرد این بازرسان در رابطه با کارخانه های فولاد یزد،  برای فعالان کارگری قابل قبول نبوده است.

جعفری در پایان افزود: با توجه به حادثه خیز بودن صنعت فولاد و درصد بالای حوادث مرگبار شغلی در این صنعت ، بهتر است واحد های صنعتی این شاخه در اولویت اول بازرسی قرار گیرند و بازرسان اداره کار با جدیت بیشتری به نظارت بر این واحدها بپردازند.

وی درباره‌ این که آیا منشور اصلاح طلبی نهایی شده است یا خیر؟ گفت:‌ تدوین این منشور موکول شده به شکل گیری شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان. البته منشور تهیه شده و در مورد انتشار آن شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان تصمیم‌گیری می‌کند.

سخنرانی سعید جلیلی در یزد

همایش «زنده باد مرگ بر آمریکا» به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد و با توجه به نیاز امروز جامعه به آگاهی از سیاست‌ها و دسیسه‌های آمریکا برگزار می‌شود.

در این همایش، سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای امنیت ملی حضور خواهد داشت و سخنران اصلی این همایش خواهد بود.

همایش «زنده باد مرگ بر آمریکا» قرار است ، چهارشنبه، 20 آبان‌ماه سال جاری ساعت 20 در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه یزد برگزار شود.

جامعه اسلامی دانشجویان یزد، شرکت در این همایش را علاوه بر دانشجویان برای عموم علاقمندان به این مباحث آزاد اعلام کرده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار