بنیاد پیرنیا در حال شکل گیری
دکتر محمد رضا عارف با حضور محمد صالح اولیاء، رئیس دانشگاه یزد با مسئولین دانشکده برق، نماینده مردم در شورای اسلامی شهر یزد و نماینده صنعت در محل سالن کنفرانس دفتر ریاست دانشگاه یزد دیدار کرد.
کد خبر: ۱۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷ 14 March 2015
اساسنامه بنیاد پیرنیا با حضور عارف بررسی شد
دکتر محمد رضا عارف با حضور محمد صالح اولیاء، رئیس دانشگاه یزد با مسئولین دانشکده برق، نماینده مردم در شورای اسلامی شهر یزد و نماینده صنعت در محل سالن کنفرانس دفتر ریاست دانشگاه یزد دیدار کرد.

 در این نشست محمد تقی صادقی رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه یزد به ارائه عملکرد و ظرفیت های دانشکده برق و کامپیوتر پرداخت و اظهار داشت:آزمایشگاه برق و کامپیوتر را همکاری اعضای هیات علمی این دانشکده راه اندازی کرده ایم و تا به حال خروجی های خوبی داشته است.

وی در ادامه با بیان افق آینده این دانشکده گفت:همانطور که می دانید دانشگاه یزد تصمیم دارد تا پایان برنامه ششم در بین 10 دانشگاه برتر کشور قرار گیرد و دانشکده برق در این دانشگاه نیز با پتانیسل های خوب خود قصد دارد در بین بهترین دانشکده های برق کشور قرار گیرد.

وی کمبود تجهیزات دانشکده برق و کامپیوتر را به عنوان مهمترین چالش های این دانشکده عنوان کرد و افزود: دانشکده برق با تمام ظرفیت های خوب خود ولی کمبود تجهیزات و ارتباط کم رنگ با صنعت را از جمله چالش های خود می داند همچنین عدم وجود رشته های نوین و بین رشته ای و کمبود فضای تحقیقاتی و آموزشی از دیگر نیازهای این دانشکده به عنوان یکی از بهترین دانشکده های دانشگاه یزد است که البته با توافق ریاست دانشگاه ساختمان پنج طبقه جدیدی به این دانشکده اختصاص خواهد یافت همچنین مرکز اطلاعات استان نیز در صورت موافقت مسئولین به این دانشکده واگذار می شود که در پیشبرد اهداف دانشکده برق دانشگاه یزد بسیار مفید است.

ساختمان جدید دانشکده در طرح عمرانی جانمایی شده است

دکتر کیارش میزانیان استادیار گروه کامپوتر دانشگاه یزد در ادامه در خصوص  اختصاص تجهیزات به دانشکده برق گفت: تجهیزات مرکز اطلاعات آماده است ولی در اصفهان پلمپ شده است و هنوز به یزد داده نشده است تا این مرکز را راه اندازی کنیم و این در حالی است که مرکز تاثیر مهمی در تحقق شاخص های مورد نظر دانشکده دارد و یک دانشکده خوب در جذب دانشجوی خوب نیز موثر است بنابراین کلنگ ساختمان جدید دانشکده برق و کامپیوتر که در طرح عمرانی دانشگاه هم جانمایی شده است باید زودتر به زمین بخورد حتی اگر مرکز اطلاعات استان به این دانشکده اختصاص نیابد.

وی گفت: دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه یزد حتی در مقایسه با صنعتی شریف هم دارای فضای بیشتری است ولی در عین حال پهنای باند کم است و باید برای این موضوع نیز برنامه ریزی شود.

دکتر محمد رضا عارف در این دیدار با بیان اینکه دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه یزد می تواند در بین بهترین دانشکده های برق دانشگاه های کشور با رتبه تک رقمی قرار گیرد، گفت: دانشکده برق دانشگاه یزد جوان و با انگیزه است و باید حمایت شود هر چند وضع صنعت در کل کشور خوب نیست همچنین وضع نقدینگی کشور هم خوب نیست لذا با توجه به اینکه دانشکده برق یک مزیت خوب برای دانشگاه یزد است نباید به اتکای اعتبارات دولتی باشد بلکه باید در فکر جذب کمک های غیر دولتی به ویژه همکاری با صنعت بود چراکه دولت برای پرداخت مطالبات طرح های عمرانی خود به 20 سال دیگر نیاز دارد.

وی به دانشکده برق پیشنهاد داد طرح و برنامه های راهبردی10ساله خود را برای برنامه ریزی های دقیق تر ارائه کنند در ادامه تاکید کرد: یزد باید به سمت منطقه آزاد ویژه علم و فناوری برود.

جذب دانشجوی خوب در اولویت باشد

محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ادامه این نشست با بیان اینکه درصد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف را دانشجویان یزدی به خود اختصاص داده اند، گفت:با بیان 180 مقاله توسط هیات علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه یزد،50 مقاله ISI و 5 کتاب وضعیت دانشکده را خوب می بینم و باید دانشجوی خوب بیشتری را به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی جذب کند و برای این کار می توان از اساتید خوب دانشگاه های برتر کشور برای راهنمایی پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه دعوت کرد.

وی تاکید کرد: قرار گرفتن دانشگاه یزد بین10 دانشگاه برتر کشور می تواند در استقلال دانشگاه برای جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی کمک کند.

محمد صالح اولیاء، رئیس دانشگاه یزد در این نشست عنوان کرد: برای سال آینده بودجه خوبی برای دانشگاه یزد در نظر گرفته شده است و می تواند در ایجاد فضای بیشتر آموزشی و پژوهشی مفید باشد ضمن اینکه برای جذب دانشجوی خوب اقدامات موثری داشتیم به طوری که در اولین سال فراخوان دانشگاه یزد توانستیم 2 دانشجو با رتبه زیر 100و 9 دانشجو با رتبه زیر 200 را جذب کنیم که به دانشجویان تحصیلات تکمیلی با این رتبه ها، کمک هزینه پژوهانه ارائه می شود.

در ادامه نماینده صنعت در این نشست وسپنتا، نماینده مردم در شورای اسلامی شهر یزد نیز آمادگی خود را برای کمک به دانشگاه یزد در راستای تحقق اهدافش اعلام کرد.

پیرنیا، پدر معماری سنتی ایران

گفتنی است دکتر محمد رضا عارف بعد از این نشست به دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد رفت و در بررسی اساسنامه بنیاد پیرنیا در ساختمان رسولیان این دانشکده در بین اعضای هیات موسس و جمعی از استادان این دانشکده شرکت کرد و شکل گیری این اساسنامه و بنیاد را کاری با ارزش در جهت حفظ معماری سنتی ایرانی و اسلامی دانست و بر تشکیل بنیاد مستقل، غیر انتفاعی وغیر سیاسی پیرنیا تاکید کرد.

بنیاد پیرنیا برای معرفی آثار این پدر معماری سنتی ایران و شناساندن این شخصیت به جامعه هنر و معماری کشور با برآورد یک میلیارد ریال هزینه و با همکاری اعضای هیات علمی این دانشکده شکل خواهد گرفت،همچنین در این نشست دیگر اهداف شکل گیری بنیاد پیرنیا ارتقای علم و دانش در حوزه معماری سنتی ایرانی علی الخصوص در دوره دکتری، تشویق فعالان هنرهای اسلامی،هم افزایی سازمان های مدیریت شهری و میراث فرهنگی است.

 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار