مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین خبر داد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: طی 6 ماه نخست سال جاری، 66 مورد جهیزیه به ارزش 954 میلیون ریال تهیه و به مددجویان نیازمند اهدا شده است.
کد خبر: ۱۳۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 24 November 2015
هدایت‌الله صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه اسلام به عنوان یک آئین جامع است، اظهار کرد: تمام نیازمندى‌هاى مادى و معنوى در آن پیش‌بینى شده است.

وی با اشاره به اینکه هر جامعه‌اى داراى افراد از کارافتاده، بیمار، یتیم بى‌سرپرست، معلول، و امثال آن است، یادآور شد: این افراد باید مورد حمایت قرار گیرند، چراکه در اسلام مسئله زکات که در حقیقت یک نوع مالیات بر درآمد و تولید و مالیات بر ثروت راکد محسوب مى‌شود، از اهمیت خاصى برخوردار بوده و باید به آن توجه‌ ویژه‌ای شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اضافه کرد: در موارد مصارف مختلف زکات، رسیدگی به ایتام و نیازمندان در اولویت قرار دارند که باید به این مهم نیز توجه شود.

صفری با بیان اینکه یکی از نیازهای خانواده‌های مددجو در مسئله ازدواج و بین فرزندان خانواده‌های نیازمند، تأمین هزینه ازدواج و جهیزیه آنها است، تصریح کرد: طی 6 ماه نخست سال جاری در مجموع بیش از 21 میلیارد و 849 میلیون ریال زکات واجب و مستحبی جمع‌آوری شده که 14 میلیارد و 396 میلیون ریال آن واجب و بیش از هفت میلیارد و 452 میلیون ریال زکات مستحبی بوده است.

وی بیان کرد: طی 6 ماه نخست سال جاری، 66 مورد جهیزیه به ارزش 954 میلیون ریال تهیه و به مددجویان نیازمند اهدا شده است.

این مسئول تشریح کرد: ازدواج امری الهی است و امیدواریم با حمایت و همکاری مسئولان، دستگاه‌های اجرایی و همچنین خیران استان قزوین گام مهم و مؤثری در این زمینه برداشته شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با بیان اینکه 5/56 درصد جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی استان قزوین در روستاها ساکن هستند، اذعان کرد: در سطح این استان بیش از47 هزار نفر به صورت دائم و حدود 40 هزار نفر به صورت غیرمستمر زیر پوشش این نهاد هستند.

صفری عنوان کرد: در حال حاضر 15 هزار و 300 زن سرپرست خانوار به دلایل مختلفی چون زندانی شدن همسر، فوت همسر، طلاق و غیره و بیش از 22 هزار سالمند نیز جامعه هدف در روستاها ساکن هستند.

وی اضافه کرد: رویکرد کمیته امداد امام خمینی بر این اصل و اساس قرار دارد که جامعه هدف خود را توانمند کرده و با ارائه مشاوره و آموزش‌های لازم فرهنگ، روحیه کاری و تلاش را در بین مددجویان و خانواده‌های نیازمند نهادینه کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با بیان اینکه سالانه حدود 10 درصد از جامعه هدف توانمند و خودکفا شده و از بدنه حمایتی امداد خارج می شوند، گفت: در این راستا طی چهار سال گذشته 7 هزار و 306 خانواده از طریق اعتبارات کمیته امداد امام خمینی این استان، ارائه تسهیلات بانکی و غیره، توانمند و خودکفا شده و از بدنه حمایتی این نهاد جدا شده‌اند.

صفری با اشاره به مددجویی که می‌خواهد خودکفا شود، افزود: این مددجو باید پیش‌نیازهایی از قبیل مسکن، مسائل بهداشتی و درمانی، ارتقای فرهنگی و غیره را داشته باشد تا خانواده مددجو در شرایط متعادل قرار گیرد و از اضطراب و استرس از آنان دور شده و با آرامش بهتری بتوانند زندگی خود را در مسیر تلاش و کوشش به سرانجام برساند.

وی بیان کرد: بیش از پنج هزار دختر در این نهاد در شرف ازدواج است که سال گذشته بیش از 900 جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مددجویان نیازمند مساعدت شد و در حال حاضر نیز بیش از 600 نفر در نوبت دریافت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین مطرح کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان و این نهاد، بتوانیم مشکل عمده نیازمندان را در حوزه مسکن، جهیزیه و غیره برطرف کرده و خدمات مطلوبی را به جامعه هدف ارائه دهیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار